Száz új Mercedes busz érkezik a BKV-hoz – jelentette be a fővárosi tömegközlekedési cég. Az erről szóló szerződést tegnap írta alá Bolla Tibor vezérigazgató a nyertes konzorcium képviselőivel. Az Omnibus Hungária Kft. és az Inter Tan-Ker City Kft. (ITK) 50-50 szóló- és csuklós Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú járművet szállít Budapestre. A két társaság a megbízást alvállalkozók bevonásával teljesíti. A várhatóan még az idén forgalomba álló buszok jellemzően idős, nemritkán harmincéves járműveket váltanak ki.
A Mercedeseket nem megvásárolja a BKV, hanem tartós bérletbe veszi.
A vonatkozó közbeszerzési eljárás még tavaly nyáron jelent meg, a kiírás értelmében a bérlés időtartama 96 hónap, amely változatlan feltételekkel további 24 hónappal meghosszabbítható. A tender azt is tartalmazza, hogy a százdarabos alapmennyiségen felül a szóló- és csuklós kategóriából egyaránt 15-15 további jármű hívható le feltételesen.
A BKV azt is hangsúlyozta, hogy az idei negyedik negyedévben terveik szerint további 35 saját tulajdonú új autóbusz is érkezik.
Az így szolgálatba kerülő, összesen 135 autóbusz az első üteme annak a megújulási folyamatnak, amelynek révén társaságunk a fenntartható fejlődés pályájára kívánja állítani a főváros járműgazdálkodási stratégiáját
– írták.
Ahogy azt a Magyarbusz.info kiemelte, a mostani bérleti konstrukció alapfeltétele volt, hogy a vadonatúj járműveknek teljes hosszban alacsony padlós (low floor) kialakítással, légkondicionálóval, fedélzeti, illetve adatrögzítővel ellátott front- és tolatókamerákkal, valamint utasszámláló berendezéssel kell rendelkezniük. A szólóbuszokat a nyertes ajánlattevők havi mintegy 1,46, a csuklósokat pedig 1,89 millió forintért bocsátják rendelkezésre. Évente összességében valamivel több mint kétmilliárd forint a bérleti díj.
A szerződés teljes időtartamára a járműveket érvényes műszaki vizsgával, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással és legfeljebb 10 százalék önrészt tartalmazó, minimálisan tűzkárra vonatkozó cascóval is el kell látni. Mindezeket a megajánlott bérleti díjak tartalmazzák. Az autóbuszok fenntartásával kapcsolatos kisebb költségeket (kopó-fogyó alkatrészek cseréjét) a BKV, míg a nagyobb költségeket, a járművek természetes elhasználódásából eredő meghibásodások javításának kiadásait az Omnibus–ITK konzorcium viseli.
Az autóbuszokat a BKV évi 70 ezer kilométer (plusz-mínusz 25 százalék) futásteljesítmény-intervallumban üzemeltetné. A rendelkezésre állásban éves szinten minimálisan elvárt járműkiadási arány a szerződés hatálybalépésétől számított első négy évben 94, az ötödik-hatodik évben 90, a hetedik-nyolcadikban 88 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.