1,24 milliárd dolláros negyedéves veszteségről számolt a Boeing, mivel akadozik sugárhajtású repülőgépeinek gyártása, valamint a katonai megrendelések teljesítése, köszönhetően az ellátásilánc-problémáknak, és az ukrajnai háború miatt Oroszországra kivetett nyugati szankcióknak. A vállalat mintegy 3,2 milliárd dollárnyi készpénzt égetett el az elmúlt negyedévben.
A repülőgépgyártó ismét – ezúttal 2025-re – elhalasztotta az új, 777X típusú kétfolyosós sugárhajtású repülőgép első darabjának leszállítását. A vállalat jelezte, hogy 1,5 milliárd dolláros foglalási díjat állapít meg az új típusú gépekre, amelyeknek darabja a két évvel ezelőtt megállapított érték szerint 6,5 milliárd dollár.
Szintén akadozik egy másik sugárhajtású gép, a 787 Dreamliner átadása, mivel különböző szerkezeti és minőségi problémák merültek fel a gyártás során – írja az airportal.hu. A Reuters beszámolója szerint a Boeing arról tájékoztatta légitársaságokat és a beszállítókat, hogy az átadások az év második felében indulnak újra – bár ezt sem a vállalat, sem a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság (Federal Aviation Administration – FAA) nem erősítette meg. Az FAA idén februárban vonta meg az egyes példányok légialkalmassági tanúsítványának kiállítási jogát a gyártótól. A Boeing 312 millió dolláros pluszköltséget jelentett a negyedévre a 787-esek után, a késedelmes gyártási folyamatok pedig összesen mintegy 2 milliárd dollárba fájnak a cégnek.
Az elemzők által várt 25 centes részvényenkénti veszteség helyett 2,75 mínuszt könyvelhetett el papíronként a cég. Az amerikai tőzsdenyitás előtt 3 százalékos mínuszban mozogtak a Boeing-részvények.
Az első negyedéves árbevétel 8 százalékkal 14 milliárd dollárra esett vissza. Elemzők arra számítanak, hogy a Boeing a 2020-as 12 milliárd és a 2021-es 4,3 milliárd dollár veszteség után idén 2,7 milliárd dolláros éves nyereséges könyvelhet majd el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.