BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az önvezető autók biztonságosak, mégis feszültséget keltenek az utakon, a Toyota keresi a megoldást

Az önvezető autók és a hagyományos járművek sofőrjeinek összeférésén dolgozik a Toyota.

Az önvezető autók biztonságosak és annyira szabályosan közlekednek, hogy ez flusztrálja a hagyományos járművek sofőrjeit, egyesekből agresszív reakciót is kiválthat. A jelenséget egy lassan közlekedő autó példáján keresztül illusztrálták, amely bár látszólag megbízhatónak tűnik, pontosan azáltal válik veszélyforrássá, hogy türelmetlenséget és idegességet vált ki. A Toyota biztonságért felelős kutatóközpontja, ezért létrehozta

a „roadmanship” projektet, amely a két vezetési stílus összeegyeztetésén munkálkodik

– közölte a cég honlapján.

A szakértők arra jutottak, hogy minél kevésbé lógnak ki a sorból az önvezető járművek, annál jobban sikerül őket integrálni a forgalomba. 

SHANGHAI, CHINA - JULY 7, 2021 - Pony.ai, an artificial intelligence company, shows its technology applied to self-driving intelligent cars and trucks in Shanghai, China, July 7, 2021. Pony.ai, a leading artificial intelligence company, has responded to rumors that its "car building project has stalled and the team has been disbanded" as false information. The team will focus on the design of autonomous driving system, not the whole vehicle design. Starting from China and the United States, Ma Zhixing has set up RESEARCH and development centers in Silicon Valley, Guangzhou, Beijing and Shanghai, and obtained the qualification and license of automatic driving test and operation in many places in China and the United States. Relying on the latest breakthrough in the field of artificial intelligence technology and unmanned driving, ma Zhixing has established cooperation with Toyota, Hyundai, FAW, GAC and other auto manufacturers. (Photo credit should read Xing Yun / Costfoto/Future Publishing via Getty Images) 1236638208
Fotó: Xing Yun / Future Publishing via Getty Images

A programon a Toyota nem egyedül dolgozik, felkérték hozzá a Michigani Egyetem szakértőit, és együtt kidolgozták az ajánlott távolsági paramétereket, valamint veszélyhelyzeteket is szimuláltak.

A kutatók több mint 5000 szituációt elemeztek ki, dokumentálták a jól működő protokollt, és a hiányosságokat. A fejlesztésnek több területe is van, 

kardinális kérdés például a megfelelő kanyar-, fék- és előzési távolság bemérése. 

A túl óvatos mozdulatok lassabban vehetők észre, a túl hevesek pedig nagy káoszt okozhatnak az utakon, amelynek torlódás, rosszabb esetben baleset lehet a következménye. Vizsgálták az időjárási viszonyokat is, például a nehezített pályán való közlekedést esőzéskor és havazáskor. Videókamerán keresztül bizonyos helyszíneken 24 óráig megfigyelés alatt tartották a forgalmat, hogy minden eshetőséget mérlegelni tudjanak. Hosszabb távú cél, hogy az önvezető autók az útépítési problémákat is érzékeljék.

John Lenneman kutatásvezető elárulta, hogy a megoldás az emberléptékű innovációban rejlik, és 

az önvezető autókat úgy programozzák be, hogy azok kompatibilisek legyenek az emberek gondolkodásával.

Ann Arbor, az egyetemi kutatóközpont igazgatója arra a következtetésre jutott, hogy az önvezető járművekkel való barátkozás előtt még rengeteg a teendő a biciklisekre, a motorosokra és elektromos rollerekkel közlekedőkre való odafigyelésben.

Önvezető taxik jöhetnek Kínában

Egy autonóm járműtechnológiával foglalkozó startup kapott engedélyt a tesztüzem megkezdésére Kanton városban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.