Az önvezető autók biztonságosak és annyira szabályosan közlekednek, hogy ez flusztrálja a hagyományos járművek sofőrjeit, egyesekből agresszív reakciót is kiválthat. A jelenséget egy lassan közlekedő autó példáján keresztül illusztrálták, amely bár látszólag megbízhatónak tűnik, pontosan azáltal válik veszélyforrássá, hogy türelmetlenséget és idegességet vált ki. A Toyota biztonságért felelős kutatóközpontja, ezért létrehozta
a „roadmanship” projektet, amely a két vezetési stílus összeegyeztetésén munkálkodik
– közölte a cég honlapján.
A szakértők arra jutottak, hogy minél kevésbé lógnak ki a sorból az önvezető járművek, annál jobban sikerül őket integrálni a forgalomba.
A programon a Toyota nem egyedül dolgozik, felkérték hozzá a Michigani Egyetem szakértőit, és együtt kidolgozták az ajánlott távolsági paramétereket, valamint veszélyhelyzeteket is szimuláltak.
A kutatók több mint 5000 szituációt elemeztek ki, dokumentálták a jól működő protokollt, és a hiányosságokat. A fejlesztésnek több területe is van,
kardinális kérdés például a megfelelő kanyar-, fék- és előzési távolság bemérése.
A túl óvatos mozdulatok lassabban vehetők észre, a túl hevesek pedig nagy káoszt okozhatnak az utakon, amelynek torlódás, rosszabb esetben baleset lehet a következménye. Vizsgálták az időjárási viszonyokat is, például a nehezített pályán való közlekedést esőzéskor és havazáskor. Videókamerán keresztül bizonyos helyszíneken 24 óráig megfigyelés alatt tartották a forgalmat, hogy minden eshetőséget mérlegelni tudjanak. Hosszabb távú cél, hogy az önvezető autók az útépítési problémákat is érzékeljék.
John Lenneman kutatásvezető elárulta, hogy a megoldás az emberléptékű innovációban rejlik, és
az önvezető autókat úgy programozzák be, hogy azok kompatibilisek legyenek az emberek gondolkodásával.
Ann Arbor, az egyetemi kutatóközpont igazgatója arra a következtetésre jutott, hogy az önvezető járművekkel való barátkozás előtt még rengeteg a teendő a biciklisekre, a motorosokra és elektromos rollerekkel közlekedőkre való odafigyelésben.
Önvezető taxik jöhetnek KínábanEgy autonóm járműtechnológiával foglalkozó startup kapott engedélyt a tesztüzem megkezdésére Kanton városban. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.