BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszatérhetnek a politikai hirdetések a Spotifyra

A cég 2020 elején, az amerikai elnökválasztás előtt állította le az ilyen jellegű reklámokat.

Visszatérhetnek a politikai reklámok a Spotifyra – írja a Protocol. A cég 2020 elején, az amerikai elnökválasztás előtt állította le a politikai hirdetések közzétételét.

05 May 2022, Berlin: A Spotify logo can be seen at the "All Ears - The Podcast Summit" at Wilhelm Hallen in Berlin-Wilhelmsruh. In addition to keynotes that are expected to revolve around topics such as daily podcast production, brand building, artwork creation, marketing and branded podcasts, there will be workshops on topics such as storytelling, community building, data deep dives and innovations in marketing. Photo: Joerg Carstensen/dpa (Photo by Jˆrg Carstensen / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: Jörg Carstensen / dpa Picture-Alliance via AFP

A Protocol által megtekintett vállalati prezentáció és marketing e-mail tanúsága szerint a Spotify a félidős választásokhoz közeledve ismét a politikai hirdetők felé kacsingat – két évvel azután, hogy a 2020-as amerikai elnökválasztások idején megszüntette az ilyen jellegű reklámokat a felületein.

A Spotify megerősítette a portálnak, hogy az Egyesült Államokban lassan visszatérhetnek a jelöltek és a pártok politikai hirdetései. 

A politikai hirdetések 2020 eleji szüneteltetését követően az elmúlt két évben megerősítettük és továbbfejlesztettük folyamatainkat, rendszereinket és eszközeinket, hogy felelősen hitelesítsük és felülvizsgáljuk ezeket a tartalmakat

– mondta Erin Styles, a cég szóvivője.

Egy e-mailben, amelyet a vállalat a héten küldött ki a potenciális partnereknek, a Spotify azt írta, hogy a politikai hirdetések „több ezer podcastban jelennek meg a Spotifyon és azon kívül”. Egy kísérő prezentáció azt ígéri, hogy a politikai hirdetők a mesterséges intelligenciát használó rendszerük segítségével pontosan megcélozhatják kiválasztott közönségüket. Az AI azt is lehetővé teszi számukra, hogy akkor helyezzenek el hirdetéseket a podcastokban, amikor azok a célközönségük számára releváns témákat tárgyalnak.

A Protocol szerint mindezek ellenére a vállalat óvatosan közelít a politikai reklámok már egyszer hátrahagyott világához. Értesüléseik szerint csak az ismert politikai szervezetek hirdetései jelenhetnek majd meg, és azok is csak a podcastokban, az ingyenes zenestreaming-hálózaton nem. A podcastoknak pedig lehetőségük lesz arra is, hogy kikapcsolják a reklámokat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.