A villanyautózás térnyerése érdekében a K&H június 10-től bevezette a Zöldautó Finanszírozást. Ennek keretében évi 2,5 százalékos fix kamatozású, forintalapú lízingkonstrukcióval vehetnek egy-egy használt vagy új tisztán elektromos személyautót a vállalkozások. A kedvezményes kondíciók visszavonásig érvényesek.
Bár nemzetközi szinten és Magyarországon is gyenge számokat produkál az újautók piaca, a villanyautó-eladások dinamikusan növekednek. A fenntarthatóságot célzó lépéseket kiemelten kezelő K&H most egy új, kedvező lízingkonstrukcióval segíti a magyarországi autópark zöldítését.
A tisztán elektromos autókból 53 százalékkal több talált gazdára az unióban az idei első negyedévben, Magyarországon pedig 127 százalékos volt a növekedés.
Viszont egy növekvő piacról van szó, az uniós piacon a tisztán elektromos autók részesedése 2022 első negyedévében már elérte a 10 százalékot” ‒ mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.
A K&H most az elektromos gépkocsik magyarországi elterjedése, egyben az autók 15 évnél járó átlagéletkorának csökkentése érdekében elindítja a Zöldautó Finanszírozást, ennek keretében egy teljesen új, kedvezményes kamatozású lízingkonstrukciót nyújt, kizárólag vállalkozásoknak.
„A finanszírozás iránt érdeklődő cégek, egyéni vállalkozók maximum egy-egy darab használt vagy új villanyautó beszerzéséhez kaphatnak kedvező, évente 2,5 százalékos kamatozású, forintalapú zártvégű vagy nyíltvégű lízingfinanszírozást. Ez a kamatszint rendkívül kedvezőnek mondható az inflációs nyomás miatt fokozatosan emelkedő kamatkörnyezetben, egy átlagos piaci lízingkonstrukció esetében ugyanis a kamat 8-10 százalék is lehet” ‒ emelte ki Suba Levente. Hozzátette, az alacsony kamatszinttel történő finanszírozás amellett, hogy ellensúlyozza a globális ellátási problémák, a szigorúbb környezetvédelmi normák, valamint az Ukrajnában dúló háború negatív hatásait, hozzájárul Magyarország klímastratégiai, egyben a K&H fenntarthatósági céljaihoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.