A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 32 milliós bírságot rótt ki a Fatbond fogyókúrás termék forgalmazójára és egy reklámügynökségre, amiért téves besorolás szerint, valamint megtévesztő állításokkal népszerűsítették a fogyasztószert.
A nemzeti versenyhatóság vizsgálata megállapította, hogy a Fatbond fogyókúrás kapszula hazai forgalmazója és a vele együttműködő reklámügynökség jogszerűtlen módon, a fogyasztókat megtévesztve hirdette a terméket.
A cégek ugyanis az orvostechnikai eszközökre irányadó ágazati szabályozás betartását célozták, miközben a termék egyúttal gyógyászati segédeszköznek is minősült, amelynek a fogyasztók biztonságát szolgáló reklámozási előírásai nem teljesültek.
Ráadásul a hirdetések megalapozatlan, megtévesztő állításokkal (például „három világszabadalommal védett recept) próbálták elnyerni a vásárlók bizalmát. A cég egészségügyi szakember, ismert színész, fitneszbajnok és több mint harminc influenszer közreműködésével terjesztette a jogsértő hirdetéseket, miközben a jogszabályok gyógyászati segédeszköz esetében ezt tiltják.
A versenyhatóság a termék népszerűsítését bevételi részesedésért végző reklámügynökség közvetlen felelősségét is megállapította.
A GVH Versenytanácsa
a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 29 millió forintos bírságot szabott ki a termék hazai forgalmazójára, az SCB Trade Kft.-re, amely visszaeső jogsértőnek bizonyult.
A jogszerűtlen népszerűsítésben részt vevő reklámügynökség, a Kék Padlizsán Kft. az eljárás során együttműködött a hatósággal, a korrekciós vállalati megfelelési program bevezetését vállalta, elismerte a jogsértést, és lemondott a bírósági jogorvoslat lehetőségéről. A hatóság ezért 70 százalékos mérséklést alkalmazva, 3 millió forintos bírságot szabott ki a cégre.
A GVH kiemelte, hogy a gyógyszerágazati termékkategóriák között lehetnek átfedések, amelyek esetében a forgalmazóknak minden kategória szabályozását szigorúan be kell tartaniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.