Ha a japán Takaszago városában lévő Asahiya üzletben rendelnénk egy doboz fagyasztott Kobe marhahúspogácsát, 30 évet is várhatnánk, mire megérkezik a rendelés. Az 1926-ban alapított Asahiya hentesüzlet évtizedeken át a Hjógo prefektúrából származó hústermékeket – köztük Kobe marhahúst – árult, mielőtt a második világháborút követő években marhahúsos krokettel bővítette termékpalettáját – írja a CNN Travel.
A legnépszerűbb marhahúsos krokett, az Extreme Croquettes egyike az Asahiyánál kapható négyféle Kobe marhahúsos pogácsának. Ha azonban nincs türelme kivárni a 30 évet, az üzlet egy másik fajta krokettjére, a Premier Kobe Beef Croquette-re csupán négy évet kell várni.
„1999-ben kezdtük el termékeinket online értékesíteni, akkoriban az Extreme Croquettest próbaképpen kínáltuk” – magyarázza Sigeru Nitta, az Asahiya harmadik generációs tulajdonosa. Miután néhány évig kísérletezett az e-kereskedelemmel,
rájött, hogy a vásárlók nem szívesen fizetnek nagyobb összeget az online rendelt marhahúsért.
Ekkor merész döntést hozott. „Az Extreme Croquettest 270 jen (708 forint) darabonkénti áron árultuk, a benne lévő marhahús jóval drágább volt, körülbelül 400 jenbe (1100 forintba) került” – mondja Nitta. A kezdeti anyagi veszteségek elkerülése érdekében az Asahiya csak 200 krokettet készített hetente az üzletük melletti saját konyhájában.
A tulajdonos elmondta, hogy üzletükben csak a helyi prefektúrából származó húst árusítanak, legyen az Kobe marha, Kobe sertés vagy Tajima csirke.
Nagyapja még biciklivel utazott el egy nem messze lévő sertéstenyésztőhöz a friss alapanyag beszerzéséhez. Attól az időszaktól kezdve kapcsolatokkal rendelkeztek a helyi marhahústermelőkkel, így nem kellett a prefektúrán kívülről beszerezniük az árut.
Az Extreme Croquettes alapanyagai frissen készülnek, tartósítószerek nélkül: a marhahúsos összetevők között szerepel A5-ös besorolású wagyu marhahús és a helyi farmról származó burgonya. Nitta adta az ötletet, hogy a burgonya termesztéséhez tehéntrágyát használjanak a farmok: a burgonya szárát ezután a tehenekkel etetik meg, így egy körforgásos gazdaság jön létre.
A cég egyedülálló koncepciója felkeltette a helyiek és a média figyelmét.
Amikor a 2000-es évek elején megjelent egy riport az Asahiya krokettjeiről, a népszerűségük az egekbe szökött. Az Asahiya 2016-ban abbahagyta a krokettek árusítását, mert a várakozási idő meghaladta a tizennégy évet, majd 2017-ben újra elkezdték fogadni a megrendeléseket, ekkor azonban már drágábban kínálták a terméket.
A termelést ekkor heti 200 krokettről napi 200 krokettre növelték.
Nitta szerette volna rövidebb idő alatt elkészíteni a kroketteket, és minél hamarabb elküldeni a megrendelőknek, de ha így tesz, az üzlet csődbe megy. Hozzátette, az emberek körülbelül fele, ha megkóstolja a krokettet, végül a Kobe marhahúst rendeli meg.
Jöhet a laboratóriumi wagyusteakAz Oszakai Egyetemen sikerült az egyik leghíresebb steaket is előállítani laboratóriumban. |
Azzal, hogy híres lettem, úgy gondolom, hogy az egész iparágat segíthetem, nem csak a saját üzletemet. Szeretném, ha minél többen kóstolnák meg a Kobe marhahúst, és nem kizárólag csak az én boltomból
– mondta Nitta. Az öt darab krokettet tartalmazó Extreme Croquettes minden egyes doboza 2700 jenért (7200 forintért) kerül forgalomba, és az üzlet rendszeresen hírlevelet küld a várakozó vásárlóknak, amelyben tájékoztatja őket a legfrissebb szállítási becslésekről.
A manapság krokettet kapó ügyfelek körülbelül 10 évvel ezelőtt adták le a rendeléseiket, de már annyian vannak, hogy a várakozás időközben 30 évre nőtt.
Egy 30 éves, nem teljesítendő megrendelésekből álló lista stresszes lehet, különösen mivel a Kobe marhahús és a munkaerő költségei is folyamatosan emelkednek.
„Amikor elkezdtem krokettet árulni az interneten, sok megrendelést kaptam távoli szigetekről. A legtöbben hallottak már a Kobe marhahúsról, de még sosem ettek belőle. Az egyik legemlékezetesebb pillanat az volt, amikor egy műtét előtt álló rákos betegtől kaptunk rendelést, a mi krokettünk motiválta a beteget, hogy átessen a műtéten” – mondja Nitta. A beteg felgyógyult, és azóta többször is rendelt a marhahúsos krokettből. Azáltal, hogy minél többen kóstolják meg a Kobe marhahúst, reméli, hogy a pogácsák híre hozzájárul a helyi ipar népszerűsítéséhez.
Az Asahiya jelenleg két helyszínén működik: az eredeti üzletük Takasago Cityben, míg a másik boltjuk Kobe városában érhető el. Ami a jövőt illeti, az 58 éves tulajdonos a terjeszkedésen – egy étterem megnyitásán – gondolkodik, ahol a vásárlók helyben is el tudják fogyasztani a termékeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.