Az LVMH luxusipari cégcsoport elnök-vezérigazgatója, Bernard Arnault, aki jelenleg a világ leggazdagabb embere, a csoporthoz tartozó Dior divatmárka élére helyzte a lányát, Delphine Arnault-t. Ez a lépés része az LVMH felső vezetése átalakításának.
Delphine azt követően kapott esélyt a Dior vezetésére, hogy a márka korábbi fejét, Pietro Beccarit Arnault áthelyezte a csoporthoz tartozó másik márka, a Luis Vuitton vezérigazgatói székébe. A Financial Times arról írt, hogy a vezetőség átszervezése azt jelezheti, hogy a 73 éves Arnault hamarosan visszavonul a konglomerátum vezetésétől, és most az LVMH jövőjét meghatározó menedzsment kiépítését viszi véghez. Ezt támaszthatja alá, hogy
az 55 éves Pietro Beccari a veterán Michael Burke igazgatót váltja a Louis Vuitton élén.
Burke vezetése alatt a márka az LVMH csoporton belül a működési nyereség majdnem kétharmadát szállította. A Dior a cégcsoport második legerősebb zászlóshajója, így Beccarit az előléptetéssel az LVMH második emberének lehet tekinteni.
A mamahotelben élő fiatalok húzzák a luxusfogyasztástAz Egyesült Államokban a 18–29 éves fiatalok fele még otthon lakik, és úgy költ, mintha nem lenne holnap. 1940 óta nem volt még ennyire otthon ragadt generáció Amerikában. |
Beccari jelentős sikereket ért el a Dior élén.
Mindössze négy év alatt sikerült tízmilliárd euróra növelnie a márka eladásait, és ezzel a növekedéssel az egyik legerősebb luxusmárkává változtatta a céget.
A Diort most Arnault öt gyermeke közül a legidősebb, Delphine veszi át, aki eddig a Louis Vuitton vezérigazgató-helyettese volt. Arnault mondhatni dinasztiát épít az LVMH-ban, hiszen Delphine mellett három fia is a csoporton belül dolgozik.
A Citi luxuselemzője, Thomas Chauvet szerint az LVMH sikerének titka, hogy Arnault rendkívül jól kezelte az utódlást a stratégiai szerepkörökben.
Ez az előre megtervezett stratégia kulcsfontosságú volt abban, hogy az LVMH el tudja érni azt a növekedést, amelyet az elmúlt húsz évben produkált. A mostani vezetőváltások is valószínűleg ennek a tervnek a részei
– mondta Chauvet.
Az LVMH sikereit az is hajtja, hogy az elmúlt évek világgazdasági nehézségei ellenére a luxustermékei iránt csak kismértékben esett a kereslet. 2022-ben a részvényeinek
az értéke csupán 7 százalékot esett, miközben a versenytársak átlagosan 10 százalékos esést produkáltak
– írta a Financial Times. A kínai piac újranyitása 2023-ban várhatóan jelentős növekedést hozhat majd a vállalatcsoportnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.