A japán Suzuki autógyártó csütörtökön bejelentette, hogy az új növekedési stratégiája részeként 4,5 ezer milliárd jent, azaz közel 35 milliárd dollárt fektet be kutatás-fejlesztésbe, valamint tőkeberuházásokba a 2030-as költségvetési év végéig – írta a Reuters.
A tervek szerint ennek közel felét az elektromos és az önvezérlő autók technológiai fejlesztéseire, a másik felét új gyárak létesítésére fordítja, amelyek akkumulátorokat és járműveket készítenének megújuló energiaforrások felhasználásával.
A Suzuki közölte, hogy 2023-ban Japánban, 2024-ben pedig Európában és Indiában is piacra dobja az első akkumulátoros villanyautóját, ezzel párhuzamosan pedig világszerte elérhetővé teszi az elektromos motorkerékpárjait.
Az előrelépés egy másik autóipari óriással, a Toyotával való együttműködés eredménye, amely segítségével a Suzuki beindította a saját EV-részlegét és most a piacon is bizonyítani akar.
Vállalatunk az tervezi, hogy megtanulja a Toyotától, hogyan lehet a technológiát kis méretű elektromos autók gyártására használni. Célunk az, hogy a hazai és az európai piacok mellett az indiai utakon is megjelenjenek a járműveink
– mondta Szuzuki Tosihiro, a cég elnöke a bejelentés előtt pár héttel egy indiai üzleti találkozón.
India büszkélkedhet a világ egyik leggyorsabban növekvő elektromosautó-piacával, a japán vállalat pedig abban bízik, hogy korán meg tudja vetni a lábát Dél-Ázsiában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.