A Telekom-ügyfelek mobil-adatforgalma 2022-ben az ünnepek alatt körülbelül 40 százalékkal növekedett az előző év ugyanezen időszakában mérthez képest – árulta el a vállalat a Világgazdaság megkeresésére, hozzátéve, a mobil-adatforgalom folyamatosan és intenzíven növekszik, 2021-hez viszonyítva tavaly év közben is tetemes forgalomnövekedést regisztráltak. A cég szakértői szerint ez köszönhető az ügyfelek növekvő adatigényének, az egyre jobb minőségben elérhető nagy adatforgalmú tartalmak és alkalmazások használatának, valamint a korlátlan mobilinternetet biztosító díjcsomagok elterjedésének is.
A Telekom azt írta, a lakossági és üzleti ügyfelek közül sokan éltek a vállalat alkalmazásában november közepétől január 2-ig elérhető, tíz napra szóló belföldi Ünnepi Korlátlan Net aktiválásával, valamint december 24-én, egy napra minden telekomos mobilügyfél ajándék korlátlan belföldi mobilnetet kapott, amely automatikusan került beállításra. Emellett az év végén megrendezett katari labdarúgó-világbajnokság is hatással volt az adatforgalom növekedésére.
„2022-ben a vezetékes internetszolgáltatásunk adatforgalma a karácsonyi időszakban tetőzött, 36,5 százalékkal volt magasabb 2021 ugyanezen időszakához képest. Szilveszterkor a korábbiakhoz hasonlóan alacsonyabb forgalmat tapasztalhattunk: körülbelül 32 százalékkal volt kevesebb az előző napok csúcsértékeihez képest” – közölte a Telekom, majd kiemelte,
az idei év első napja elhozta az eddigi legnagyobb vezetékes adatforgalmat, amely a karácsonyi csúcsot további 7 százalékkal múlta felül.
Az elemzés rámutat, a napi forgalomeloszlástól eltérően nemcsak az esti órákban, hanem napközben is nagyobb aktivitást tapasztaltak. Emellett az ünnepi időszakban megfigyelhető volt a streamingszolgáltatások forgalmának megugrása is, karácsonykor és a két ünnep között egyaránt, amelyet szintén felülmúlt az idei év első napján tapasztalható ez irányú felhasználás.
Az ünnepek alatt a mobil- és vezetékes hangforgalom a Telekomnál a hétvégéken megszokott szintre mérséklődött, míg az újév első félórájában a mobil-hangforgalom elérte egy átlagos munkanap mérhető forgalmicsúcs-értékét. A vezetékes hangforgalom szintén az új év első perceiben mutatott erős kiugrást, majd az újévi üdvözletek hatására január 1-jén a hétköznapinak megfelelő forgalmi értékeket tapasztaltak.
„Az előfizetőink által küldött sms-ek darabszámában nem látszott jelentős növekmény szilveszter éjszakáján. Bízunk abban, hogy ennek oka az, hogy ügyfeleink a család és ismerősök körében ünnepeltek, és személyesen tudták köszönteni egymást az új évben” – szögezte le a Telekom.
Az utóbbi megállapítás azért is érdekes, mert a Yetteltől például azt az információt kaptuk, hogy idén újévkor 13 százalékkal több sms-t küldtek a cég ügyfelei az előző évhez képest. Mára az sms funkcióját számos online megoldás és applikáció kiváltja, ám a Yettel szerint egyszerűségével és megbízhatóságával nem képes minden szolgáltatás versenyre kelni, ez lehet az oka, hogy népszerűsége töretlen.
Természetesen megkerestük a Vodafone-t is, hogy mit tapasztalt az ünnepi időszakban, ám azt a reakciót kaptuk, hogy nem kívánja közzétenni ezeket az adatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.