A Meta, a Facebook anyavállalata dollármilliókat fizet a Buzzfeed digitális médiagyártónak, hogy online tartalommal és új alkotók bevonásával növelje meg a platform nézettségét – írja a Wall Street Journal.
A macskás videókról, popkultúrás kvízekről, álhírekről és radikális politikai nézeteiről ismert Buzzfeed amerikai weboldal és médiavállalat a megegyezés alapján online tartalmak gyártása mellett alkotók képzésével is foglalkozik, és a Metával együttműködve gyakorlatilag internetes kiadóként működik a jövőben.
A tavaly megkötött, közel 10 millió dolláros megállapodás részeként a Buzzfeed ettől kezdve a Meta közösségi médiaplatformjaira, a Facebookra és az Instagramra fókuszál, amelyek a felhasználók számának növekedése ellenére folyamatosan veszítenek a nézettségükből, és ezzel a reklámbevételeikből is.
Bár korábban a Facebook a közösségi média zászlóshajója volt, mára olyan méretűre nőtt, hogy a legtöbb kezdő alkotó nem tud rajta megragadni, és ezért alternatív platformokra vándorol át. Az elmúlt években a legnagyobb versenytárs a TikTok, a kínai ByteDance videómegosztó alkalmazása lett, amely hatalmas fiatal felhasználói réteggel rendelkezik. Az eMarketer piackutató cég szerint a TikTok globális felhasználói bázisa tavaly 18 százalékkal nőtt, míg a Meta Facebookja stagnált, az Instagram platformja pedig 2,75 százalékkal bővült.
A Meta legutóbbi eredményjelentésében közölte, hogy közel kétmilliárd ember használja naponta a Facebookot, ám egyre kevesebben keresik itt a szórakozást, mivel más platformok, például a YouTube vagy a Reddit sokkal barátságosabb környezetet biztosítanak az ilyen tartalmak számára.
2016-ban a Meta 50 millió dollár kifizetéséről állapodott meg számos kiadóval, köztük a BuzzFeeddel, hogy élő videós tartalmakat készítsenek a platform számára. A közösségi médiaóriás végül megszüntette a programot, miután az nem érte el a várt eredményeket.
A Facebook számára nagy problémát jelent az, hogy az évek során rengetegszer változott meg a fejlesztési fókusz, ami a felhasználók és az alkotók számára is kiszámíthatatlanná tette a platformot. Ez a Buzzfeedet is érintette, legutóbbi eredményjelentésében az oldalakon eltöltött idő csökkenéséről jelentettek, amit részben az eltűnő Facebook-felhasználóknak tulajdonítottak.
A Buzzfeed maga is hasonló problémákkal küzd, mint a Meta – a reklámpénzre épített üzleti forma az oldal megbízhatatlansága miatt megcsappant, részvényeikkel 1 dollár körül kereskednek, tavaly év végén pedig el kellett bocsátaniuk a dolgozók közel 70 százalékát.
Bár a pénzügyi problémákkal küszködő médiavállalatnak a Meta-üzlet átmeneti mentőövet biztosít, hosszú távon nem valószínű, hogy sikeresek lesznek. A Buzzfeed évekkel ezelőtt elveszítette a vezető szerepét az online piacon, a nézettségért más sokkal versenyképesebb platformokkal kell versenyezniük, miközben a Meta teljesen más irányba fordult és Mark Zuckerberg vezetésével elsősorban a Metaverzum fejlesztésével foglalkozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.