A Volvo villamos váltásra készül, amelynek célja, hogy az összes fő modelljét – három utcai terepjárót és két szedánt – elektromos járművé alakítsa, emellett pedig egy akkumulátoros luxusfurgont is bevezetnének, amelynek célja az ázsiai eladások fellendítése lesz – írta a Reuters.
A svéd autógyártó – amely teljes egészében a Geely tulajdonában van –, 2026-ig legalább hat új elektromos járművet tervez a piacra dobni. Az eddig titokban tartott terméktervek a Volvo modellkínálatának legnagyobb átalakítását jelentik azóta, hogy a kínai vállalat 2010-ben megvásárolta a márkát az amerikai Fordtól.
A Volvo célja, hogy 2030-ra teljes modellpalettáját elektromos meghajtásúra cserélje – ausztrál leányvállalata már bejelentette, hogy 2026-tól kezdve kizárólag villanyautókat kívánnak értékesíteni a piacon.
Az autógyártó az eladása után először csak technológiákat osztott meg a kínai tulajdonosával, azonban a márka, amely a biztonságról és a praktikus formatervezésről vált híressé, az utóbb években egyre jobban összpontosít az ázsiai trendekre és az ottani eladások kibővítésére törekszik.
A következő négy évre tervezett elektromos járművek között nagy szerepet vállal a Volvo új furgonja, amely nagyrészt a Geely Zeekr márkáján alapulna, amelyet elsősorban Kínában értékesítenek. A jármű a Toyota Alphardhoz hasonló, üzleti- és családi furgonnal versenyezne, amely limuzin alternatívaként népszerűnek bizonyult az ázsiai piacokon, például Kínában és Japánban is.
A Volvo tervezett új elektromos modelljei közül az elsőt, az EX90 sportos terepjáró crossovert tavaly év végén mutatták be és várhatóan 2024 elején kerül a bemutatótermekbe. Ezt követi majd az autógyártó többi, régebbi modelljének az átalakítása és modernizálása.
Ezek a fővonalbeli autók a Volvo bevált, egyszerű dizájnjegyeit követik majd, de sok szempontból a kínai és más ázsiai piacok vásárlóit célozzák meg, több olyan kiegészítőt építenek be, amelyek a nyugati felhasználók körében egyáltalán nem váltak népszerűvé – ilyen például a LED-világítású hűtőrács.
A Geely a szedánok és a nagyobb járművek fejlesztési munkálatait áthelyezte a shanghaji központjába, amely megháromszorozta a tervezői létszámát – jelenleg körülbelül 60 ember dolgozik itt. Emellett a kínai autógyártó a Volvo megvásárlása után több benzinmotoros és hibrid technológiát is megszerzett, ezek gyártását a francia Renaulttal közösen alapított kínai üzemben végzik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.