Az Adidas szerdán visszavonta a védjegykérelmet, 48 órával az után, hogy arra kérte az amerikai védjegyhivatal, hogy utasítsa el a Black Lives Matter három párhuzamos csíkot tartalmazó védjegyének kérelmét.
Az Adidas a lehető leghamarabb visszavonja a Black Lives Matter Global Network Foundation védjegykérelmével szembeni kifogását
– áll a cég közleményében. A Reuters számolt be arról, hogy a sportmárkához közel álló forrás szerint a gyors meghátrálást az okozta, hogy
az Adidas védjegykifogását az emberek a Black Lives Matter küldetésének kritikájának értelmezhetik.
A Világgazdaság is megírta, hogy a német cég a beadványában közölte, hogy
a Black Lives Matter Global Network Foundation sárga csíkos dizájnja zavart kelthet a közvéleményben.
A fekete politikai szervezet 2020 novemberében nyújtotta be a védjegy iránti kérelmet, amely lefedte a sárga háromcsíkos dizájnt, amelyet jó néhány terméken, köztük ruházaton, kiadványokon, táskákon, karkötőkön és bögréken kívántak használni. A sportruhamárka azzal érvelt, hogy a vásárlók azt gondolnák, hogy a Black Lives Matter dizájnnal ellátott termékek az Adidashoz kapcsolódnak.
A sportszergyártó pénzügyi nehézségekkel küzd, miután véget vetett a jövedelmező Yeezy cipőpartnerségnek Kanye Westtel a közösségi médiában és interjúkban tett antiszemita megjegyzései miatt. Sajtóértesülések szerint az Adidas befejezte az Ivy Park együttműködését Beyoncéval is. A cég szerződése a popsztárral ez év végén jár le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.