A TikTok anyavállalata, a ByteDance bemutatta az új alkalmazását, a Lemon8 nevű médiaplatformot. Annak hirtelen jött népszerűsége miatt azonban sokan megkérdőjelezik, hogy a hype valódi-e, vagy csak egy újabb agresszív marketingfogás, amivel a nyugati piacokat próbálja leuralni – írta az AP News.
A Lemon8 egy fotó- és videómegosztó platform, amely sok szempontból egy már létező kínai alkalmazás, a Xiaohongshu finoman átalakított klónja, amelyen a TikTokhoz hasonló tartalmakat is meg lehet osztani. Az app az Instagram és a Pinterest furcsa keveréke, kifejezetten egy nyugati közönség számára tervezve.
Az indítása óta a Lemon8 hihetetlen sebességgel terjed, pár hónap alatt 5 millió aktív havi felhasználót ért el.
Az alkalmazás ezt a gyors növekedést azzal érte el, hogy az indítása óta influenszereket bérel fel, hogy népszerűsítsék a platformot más közösségi médiákon, de a gyanú szerint a valódi felhasználói száma sokkal alacsonyabb, mint amit bejelentettek.
Emellett az appal kapcsolatos legtöbb információ is homályos: bár papíron egy szingapúri cég, a Heliophilia tulajdonában van, ez a vállalat a ByteDance helyi központját tünteti fel székhelyként, az alkalmazást pedig Alex Zhu, a ByteDance termék- és stratégiai alelnöke, a TikTok korábbi vezérigazgatója felügyeli.
Ezzel valószínűleg megpróbálják megakadályozni, hogy a TikTokhoz hasonlóan a Lemon8 ellen is vizsgálatot indítsanak a nyugati kormányok.
Miért lett a TikTok az első számú közellenség?Olyan, mint a többi közösségi média, de a nyugati kormányok mégis csak ezt akarják betiltani. A TikTok a kínai gyökerei miatt most a törvényhozók célkeresztjébe került. |
Múlt hónapban a ByteDance egy másik hivatalos alkalmazásáról, a CapCut videószerkesztőről is kiderült, hogy a felhasználók adatait gyűjti össze, és a kínai kormánynak ugyanakkora hozzáférése lehet ennél az appnál, mint a TikTok esetében.
A kínai médiaplatform ellen jelenleg is vizsgálat folyik az Egyesült Államokban, míg több ország egyszerűen betiltotta az alkalmazást, ugyanis a ByteDance kínai gyökerei miatt súlyos nemzetbiztonsági és adatvédelmi kérdések merülnek fel.
A Lemon8-et ezért valószínű, hogy minél távolabb próbálják tartani a botrányoktól, hogy legalább az egyik appjukat ne gyanúsítsák meg kémkedéssel.
A Lemon8 célja egyébként valószínűleg az, hogy az Instagram és a Pinterest szolgáltatásainak beépítésével a két alkalmazásnak egyszerre a vetélytársává váljon. Az Instagram folyamatosan felhasználókat veszít, míg a Pinterest kisebb, de stabil bázisát könnyen el lehet csábítani egy másik platformra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.