BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Annyira félti az amerikai jövőjét a TikTok, hogy nem meri elindítani az online boltját

Az alkalmazás jövőjét érintő bizonytalanságok hátráltatják a TikTok e-kereskedelmi szolgáltatásának elindulását az Egyesült Államokban.

Csúszik a TikTok vásárlási platformjának, a TikTok Shopnak a bevezetése az Egyesült Államokban, mivel az alkalmazás jövőjével kapcsolatos aggodalmak elbizonytalanították a kereskedőket – írja a The Wall Street Journal.

Fotó: Stefani Reynolds / AFP

A TikTok anyacége, a ByteDance legkorábban júniusban nyitja meg az eredetileg kora tavaszra tervezett online boltját az eladók számára, a tényleges indulási dátum azonban tovább csúszhat az alkalmazás esetleges betiltásával és az élő közvetítéses e-kereskedelem visszafogott fogadtatásával kapcsolatos aggodalmak miatt.

A ByteDance amerikai üzletágának a növekvő geopolitikai feszültségekkel és az erősödő e-kereskedelmi versennyel is meg kell küzdenie.

A ByteDance új bevételi forrásokat célzott meg, és számos üzletágat átszervezett a költségoptimalizálás érdekében, mióta Peking szigorította a kínai internetes szektor felügyeletét. A vállalat az online vásárlás területén való terjeszkedés révén több bevételt remél a kínai és a globális alkalmazásaitól, amelyek, bár rendkívül népszerűek, még nem tudták nyereségessé tenni a vállalatot. 

A cég 2021-ben több mint 7 milliárd dolláros működési veszteséget könyvelt el, és a költségek racionalizálása miatt 2021 vége óta mintegy 20 ezer dolgozót küldtek el a TikToktól 

– jelentette a The Wall Street Journal. A ByteDance jelenleg több mint 150 ezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte.

A magántulajdonban lévő tech cég az idei évtől két számjegyű bevételnövekedést vár: digitális hirdetéseiből származó bevételei 2022-ben 30 százalékkal, 80 milliárd dollárra nőttek, ez azonban lassulás a 2021-es 80 százalékhoz képest – közölték a befektetők. Még mindig Kína adja a ByteDance bevételeinek 80 százalékát, de a zászlós hajós alkalmazásoknál, a Jinri Toutiao híraggregátornál és a TikTok kínai változatánál, a Douyinnál stagnált a növekedés az egyre telítettebb piacon. 

A TikTok Shop 2021-ben indult el először Indonéziában és az Egyesült Királyságban, majd több délkelet-ázsiai országban is bevezették. Az üzletág hamar népszerű lett Ázsiában, Nagy-Britanniában azonban visszafogottabb fogadtatásban részesült. A ByteDance nem tudta megismételni a TikTok kínai megfelelőjének, a Douyinnak a sikerét az e-kereskedelemben, melynek bruttó áruértéke 76 százalékkal, 204 milliárd dollárra nőtt 2021-ben. 

A Biden-kormányzat álláspontja szerint a TikToknak el kell adnia amerikai üzletágát, különben betiltják az alkalmazást, arra hivatkozva, hogy Kína hozzáférhet az amerikai felhasználók adataihoz. A TikTok tárgyalásokat folytat az amerikai tisztviselőkkel arról, hogyan lehetne technikai biztosítékokat kialakítani ahhoz, hogy az alkalmazás amerikai üzletága megmaradhasson. 

A TikTok új szolgáltatásával a felhasználó is pénzt kereshet

Új terméket dob piacra a TikTok. A TikTok Pulse szolgáltatáshoz csütörtöktől elérhető kiterjesztés lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy reklámjaikat a prémiumfelhasználók tartalmai mellé tegyék. Az így befolyt összegen fele-fele arányban osztozkodhatnak a hirdető cégek és a bejegyzést készítő felhasználók.



 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.