A most elinduló közös munka jól illeszkedik az egyetemünk légiipart érintő fejlesztési terveibe, különös tekintettel az innováció és a kutatás-fejlesztés területén – hangsúlyozta Kovács Levente az együttműködési szerződés aláírásakor. Az Óbudai Egyetem rektora elmondta, hogy az intézmény régóta büszkélkedhet légiipari kompetenciával, képzési programokkal, emellett jó néhány, a területhez kapcsolódó nemzetközi projektben is részt vesz.
A piaci igényekhez igazodva egyetemünk és a Magnus Aircraft Zrt. innovatív együttműködésbe kezdett. Túrautakra alkalmas elektromos hajtású repülőgép fejlesztését, közös kutatási és fejlesztési projektek megvalósítását tűztük ki célul
– emelte ki Kovács Levente.
A vezető szerint az egyetem már eddig is jelentős erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy növelje a légiipar elvárásaihoz illeszkedő mérnöki kompetenciákat. A felsőoktatási intézmény és a vállalat között korábban megkötött szándéknyilatkozatot követően komplett projektmegvalósítási szerződést írtak alá, amelyben a konkrét célok megfogalmazása mellett a feladatokat, a hatásköröket és finanszírozási pontokat is kijelölték.
Az eFusion repült órára vetített üzemeltetési költsége töredéke más oktatógépeknek, így a légi járműgyártás mellett a pilótaoktatást is alapjaiban reformálja meg.
Az új típusú gép létrehozása érdekében az egyetem az úgynevezett hajtáslánc (a repülő hajtását biztosító rendszer) tervezésével vesz részt – mutatta be Molnár András általános rektorhelyettes.
Repülőjegy-drágulással köszön be a jövő kerozinjaA fenntartható, klímabarát üzemanyagok előállítására komplett iparág fejlődik ki, előbb azonban azt is érdemes tisztázni, hogy ki fizeti a meglehetősen borsos számlát, az állam és az állampolgár mennyivel szálljon be. |
A Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója szerint az elektromos repülőgép a fenntartható közlekedés új lehetőségeit nyitja meg azoknak, akik a légi közlekedést használják a rövid és közepes távú utazásokhoz.
Elkötelezettek vagyunk a fenntartható légi közlekedés magyarországi megteremtése és ismertté tétele mellett. Ennek érdekében kezdünk közös kutatás-fejlesztési projektekbe
– nyilatkozta Boros László.
A környezetkímélő, tisztán elektromos hajtású, kétüléses könnyű repülőgép, az eFusion lesz Magyarország első típustanúsított, teljesen elektromos hajtásrendszerrel felszerelt repülője. A Fusion 212 szénszállal erősített kompozitból készül a Magnus Aircraft Zrt. pécs-pogányi üzemében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.