A francia Moet Hennessy Louis Vuitton, közismertebb nevén LVMH luxusipari óriásvállalat 500 milliárd dolláros konglomerátummá nőtte ki magát, és minden jel arra utal, hogy a közeljövőben sem fog lelassítani – írta a CNBC.
A vállalat tavaly 79,2 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el, ami 23 százalékos növekedés 2021-hez képest. Üzleteinek száma az elmúlt két évtizedben több mint megötszöröződött, 81 országban vannak telephelyei, és világszerte közel 200 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A luxusóriás 75 különböző márkát vagy maisont foglal magában, és hat különböző ágazatban is jelentős a piaci részesedése.
Az LVMH a tőzsdén is tarol: áprilisban történelmi csúcsot ért el, részvényei 199 dollár fölé emelkedtek, és ezzel a párizsi székhelyű cég az első európai vállalat lett, amelynek piaci értéke meghaladta az 500 millió dollárt.
Egyes szakértők már régóta recesszióállónak tartják a vállalatot, amely képes a gazdasági visszaesésen keresztül is fenntartani magát, és olyan termékekkel büszkélkedhet, amelyek idővel egyedülálló módon felértékelődnek.
A hatalmas hajó élén Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója áll, aki a Forbes valós idejű milliárdosindexe szerint jelenleg a világ leggazdagabb embere.
Egyesek szerint Arnault erőssége a hosszú életű márkák felkutatásában rejlik. Legutóbbi felvásárlása a Tiffany & Co. volt 2021-ben 15,8 milliárd dollárt fizetett, amely a konglomerátum egyik leggyorsabban növekvő leányvállalata.
Amikor potenciális felvásárlásokról beszél, nem a most éppen menő márkát keresi. Olyan márkát keres, amelyről úgy gondolja, hogy száz év múlva is itt létezhet
– mondta Anish Melwani, az LVMH észak-amerikai elnök-vezérigazgatója.
A felvásárlásokon keresztül az LVMH hosszú játékot játszik, a márkáit jó állapotban tartja, és biztosítja, hogy a jövőben is releváns, népszerű és értékálló termékeket tudjanak forgalmazni.
Arnault keze azonban itt megáll, és hagyja, hogy minden egyes divatháza saját magát irányítsa, megtartva az önállóságát, a kreativitását és a küldetését. Az iparág szakértői szerint ez hozzájárul ahhoz, hogy a márkák dinamikusan tudjanak haladni a korral anélkül, hogy felesleges felső babrálástól kellene tartaniuk.
Ez tükröződik a vállalat azon képességében, hogy következetesen olyan termékeket szállít, amelyek a márkák örökségére építenek, az aktuális trendekkel és kultúrával együtt.
Az LVMH következetesen együttműködik hírességekkel, divatikonokkal és influenszerekkel, hogy a fiatalabb luxusközönség számára is releváns maradjon.
A relevancia kulcsfontosságú a luxusiparban való hosszú élethez – és az LVMH stratégiájában is egy olyan brand felépítésében, amely nemcsak kitart, hanem továbbra is kiemelkedik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.