BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE Chief Executive Officer Bernard Arnault Presents Earnings

Megfejtették, mi teszi válságállóvá a Louis Vuitton anyavállalatát

Nem véletlen, hogy az LVMH vezére a világ leggazdagabb embere.

A francia Moet Hennessy Louis Vuitton, közismertebb nevén LVMH luxusipari óriásvállalat 500 milliárd dolláros konglomerátummá nőtte ki magát, és minden jel arra utal, hogy a közeljövőben sem fog lelassítani – írta a CNBC.

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE Chief Executive Officer Bernard Arnault Presents Earnings
Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója.
Fotó: Bloomberg

A vállalat tavaly 79,2 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el, ami 23 százalékos növekedés 2021-hez képest. Üzleteinek száma az elmúlt két évtizedben több mint megötszöröződött, 81 országban vannak telephelyei, és világszerte közel 200 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A luxusóriás 75 különböző márkát vagy maisont foglal magában, és hat különböző ágazatban is jelentős a piaci részesedése.

Az LVMH a tőzsdén is tarol: áprilisban történelmi csúcsot ért el, részvényei 199 dollár fölé emelkedtek, és ezzel a párizsi székhelyű cég az első európai vállalat lett, amelynek piaci értéke meghaladta az 500 millió dollárt.

 

Egyes szakértők már régóta recesszióállónak tartják a vállalatot, amely képes a gazdasági visszaesésen keresztül is fenntartani magát, és olyan termékekkel büszkélkedhet, amelyek idővel egyedülálló módon felértékelődnek.

A hatalmas hajó élén Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója áll, aki a Forbes valós idejű milliárdosindexe szerint jelenleg a világ leggazdagabb embere.

Egyesek szerint Arnault erőssége a hosszú életű márkák felkutatásában rejlik. Legutóbbi felvásárlása a Tiffany & Co. volt 2021-ben 15,8 milliárd dollárt fizetett, amely a konglomerátum egyik leggyorsabban növekvő leányvállalata.

Amikor potenciális felvásárlásokról beszél, nem a most éppen menő márkát keresi. Olyan márkát keres, amelyről úgy gondolja, hogy száz év múlva is itt létezhet

– mondta Anish Melwani, az LVMH észak-amerikai elnök-vezérigazgatója.

A felvásárlásokon keresztül az LVMH hosszú játékot játszik, a márkáit jó állapotban tartja, és biztosítja, hogy a jövőben is releváns, népszerű és értékálló termékeket tudjanak forgalmazni.

LVMHGroup,Dortmund,,Germany,-,September,16,,2020:,Tag,Heuer,Watches,Displayed
DORTMUND, GERMANY - SEPTEMBER 16, 2020: Tag Heuer watches displayed in a shop window in Dortmund, Germany. Tag Heuer is a Swiss watch manufacturer belonging to LVMH Group.
Ha luxus, akkor az LVMH valószínűleg forgalmazza, legyen az óra, pezsgő, cipő vagy táska.
Fotó: Tupungato

Arnault keze azonban itt megáll, és hagyja, hogy minden egyes divatháza saját magát irányítsa, megtartva az önállóságát, a kreativitását és a küldetését. Az iparág szakértői szerint ez hozzájárul ahhoz, hogy a márkák dinamikusan tudjanak haladni a korral anélkül, hogy felesleges felső babrálástól kellene tartaniuk.

Ez tükröződik a vállalat azon képességében, hogy következetesen olyan termékeket szállít, amelyek a márkák örökségére építenek, az aktuális trendekkel és kultúrával együtt. 

Az LVMH következetesen együttműködik hírességekkel, divatikonokkal és influenszerekkel, hogy a fiatalabb luxusközönség számára is releváns maradjon.

A relevancia kulcsfontosságú a luxusiparban való hosszú élethez – és az LVMH stratégiájában is egy olyan brand felépítésében, amely nemcsak kitart, hanem továbbra is kiemelkedik.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.