BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokkoló számok: ötmilliárd dollárral csökkenhetett a Bud Lightot gyártó cég értéke a félrement kampánnyal

Legalább ekkorára becsülik a kárt, amit a transznemű tiktokkert középpontba állító kampány okozott, visszaestek az eladások és a cég részvényeinek árfolyama is ingadozik.

Valószínűleg tankönyvi példává válik majd az Anheuser-Busch vállalat irgalmatlan melléfogása a Bud Light sörrel kapcsolatban. Ahogy arról lapunk is többször beszámolt: a Dylan Mulvaney transznemű TikTok-hírességgel készült kampány bődületesen rosszul sült el, kvázi lábon lőtte magát a cég, mert a söreladások óriási mértékben kezdtek zuhanni, ahogyan a vállalat részvényének árfolyama is erősen ingadozik. 

Grovetown,,Ga,Usa,-,08,24,22:,Retail,Grocery,Store
Grovetown, Ga USA - 08 24 22: Retail grocery store beer section Bud light display
Fotó: Shutterstock

A problémát csak néhány hét után ismerte fel a Bud Lightot gyártó Anheuser-Busch óriásvállalat, de akkor igyekeztek minél gyorsabban eloltani a tüzet. Előbb szabadságra küldték a felelősöket, majd kirúgták a külsős marketingtanácsadóikat és április végén új kampányt indítottak, amelyben már csupán egyszerű amerikai fiatalok kortyolgatják békésen a sört. 

Ennek ellenére a veszteségeket már nehéz lesz visszafordítani, becslések szerint mintegy ötmilliárd dollárba fájhat a cégnek a fiaskó, ennyivel eshetett a vállalat értéke.

A Fox News értesülései szerint ráadásul az Anheuser-Busch megpróbál mindent a külsős csapatra fogni, esdeklő levelet küldött a viszonteladóknak, hogy tartsanak ki a márka mellett, a cég megtette a szükséges lépéseket. 

A levélben kiemelték, hogy az érintett Bud Lightokat, amelyek dobozán Mulvaney arca virított, nem a cégnél készültek, azokat szintén a külsős marketingcsoport gyártotta le a reklámfogáshoz. 

A marketingesek több száz influenszernek küldenek szét hasonló, személyes csomagokat, ez csak egy volt közülük

– fogalmaztak a körlevélben. 

A cég vezérigazgatója, Michel Doukeris már azt is bejelentette, hogy a nyáron háromszorosára növelik a marketingköltéseiket, hogy visszacsábítsák a fogyasztókat. Hogy ez pontosan mire lesz elég, egyelőre nem tudni. A Fox News megkereste a céget, de nem kaptak választ kérdéseikre. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.