Jelentősen, 2021-es 70,679 milliárd forintról 80,28 milliárdra növelte értékesítésből származó nettó árbevételét tavaly a Pick Szeged Zrt. – derül ki a cégnek a Budapesti Értéktőzsde honlapján szerdán közzétett éves beszámolójából.
A Bonafarm csoporthoz tartozó cég exportja tavaly 22,129 milliárd forintot tett ki, ami 8,5 százalékkal magasabb a 2021-esnél.
A vállalkozás kivitelének meghatározó része, 21,61 milliárd forint értékben az Európai Unióba irányult.
Németországba 13,897 milliárd, Csehországba 1,756 milliárd forint értékben exportált a Pick Szeged Zrt. A húsipari cég adózott eredménye a 2021-es 10,323 milliárd forintról tavaly 6,917 milliárdra csökkent. A vállalkozás a beszámoló szerint 1795 munkavállalót foglalkoztatott. A cég személyi jellegű ráfordításai a 2021-es 10,9 milliárd forintról tavaly 11,2 milliárdra emelkedtek.
Az európai, köztük a magyarországi nyershúsalapanyag piacán irányadó németországi jegyzés tavaly az év eleji 1,2 eurós kilónkénti szintről az év végére 2 euróra emelkedett, a csúcs pedig elérte a 2,1 eurót. A vállalkozás gazdálkodását jelentősen befolyásolták az orosz–ukrán háború következményei, a többi közt az energiaköltségek drasztikus – az áram esetén 100, a gáznál 189 százalékos – emelkedése.
További kockázatot jelentett a környező államok mellett a Magyarországon is jelenlévő sertéspestis, valamint a madárinfluenza.
A cég üzemi eredménye 5,46 millió forint volt 2022-ben a 2021-es 9,7 millió után. A változékony üzleti környezetre a cég a portfólió optimalizálása, valamint a gyártási és logisztikai hatékonyság javítása mellett a növekvő alapanyag- és feldolgozási költségek miatt végrehajtott árkorrekciós lépésekkel reagált. Így a Pick Szeged Zrt. 2022-ben is biztosítani tudta a stabil, zavartalan és eredményes gazdálkodást.
A cég tavaly a 2021-es 40 ezer tonnánál kevesebb, 37 ezer tonna húskészítményt – 9,5 ezer tonna penészes szalámit, 4,5 tonna penészmentes szárazárut és 23 ezer tonna hentesárut, bacont és sonkát – gyártott. A társaság 2023-as üzleti tervében 98,2 milliárd forintos árbevételt és 8,4 milliárdos üzemi eredményt tűzött ki célul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.