A svédországi székhelyű Volvo autóipari vállalat hétfőn bejelentette, hogy májusban 31 százalékos növekedést ért el az egy évvel korábbihoz képest, és egy hónap alatt több mint 60 ezer gépjárművet adott el – írta a Reuters.
A 31 százalékos emelkedés egy feszített, pénzügyi és ágazati nehézségekkel teli év után következett be, amikor a vállalatnak más gyártókhoz hasonlóan meg kellett küzdenie a Kínában elhúzódó zéró-Covid-politikával, a csiphiánnyal, az ellátási láncok bizonytalanságával és az energiaválsággal.
Ám a kínai Geely többségi tulajdonában lévő cég kezdett kilábalni a tavalyi visszaesésből, és az utóbbi hónapokban folyamatos növekedésről számolt be.
Az autógyártóknak továbbra is gondot jelentenek a magas költségek, és ez a Volvót is arra kényszerítette, hogy a közelmúltban csökkentse a kiadásait – ennek keretében 1300 munkahelyet szüntetett meg.
Májusban azt is bejelentették, hogy a korábban nagy dobra vert, teljesen elektromos városi terepjárójuk gyártását kénytelenek 2024-re halasztani,
A vállalat legnagyobb piacán, Európában 40, míg Kínában 49 százalékkal nőttek az eladások. A legkisebb emelkedést az Egyesült Államokban mérték, ahol 14 százalékkal több gépjárművet értékesítettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.