Dinamikusan növeli diszkonthálózatát a német Aldi kiskereskedelmi óriás, amely ezúttal az Egyesült Államok délkeleti államaiban erősíti pozíciót az ottani riválisai, a Walmart és a Publix Super Markets rovására. A németek teljes amerikai bolthálózata 400 egységgel 2700-ra bővül azzal, hogy megvásárolják a Winn-Dixie és Harveys szupermarketláncokat az üzemeltetőjüktől, a Southeastern Grocerstől.
Az ügylet pénzügyi oldaláról a két magánkézben lévő társaság nem szolgált információval, csak annyi tudható, hogy a szükséges versenyjogi hozzájárulások beszerzésével az ügyletet a jövő év első felében zárhatják le. A Southeastern Grocers egyébként kiszáll a kiskereskedelemből, a harmadik, 28 üzletből álló diszkonthálózatát, a Fresco y Mást is értékesíti, ott a Fresco Retail Group lesz a vevő.
A Florida, Georgia, Alabama, Tennessee, Virginia, Észak- és Dél-Karolina államokat összefogó délkeleti régióban ma még a Publix a piacvezető 1269 egységével. És az is marad, mivel
az Aldi – szakítva sok évtizedes hagyományaival – az átvett áruházak nem mindegyikét fazonírozza át a saját képére.
Bejelentésük szerint a közeljövő feladata lesz annak kijelölése, mely üzleteket alakítják át Aldivá, és melyek tarthatják meg jelenlegi nevüket és profiljukat.
Jason Hart, az Aldi leányvállalatának vezérigazgatója közleményében szuperlatívuszokban beszélt a Southeastern Grocersszel kötött megállapodásról, amellyel szerinte az Egyesült Államok egyik leggyorsabban növekvő kiskereskedőjeként kiváló elhelyezkedésű üzlethelyiségekkel, felkészült és elhivatott munkatársi gárdával és jól bejáratott egységekkel bővül a hálózatuk.
Szerinte a vásárlók is jól járnak majd velük, mivel üzletfilozófiájukkal megegyezően „a lehető legalacsonyabb áron” juthatnak az Aldi „nagyszerű termékeihez”, amelyek között egyre több a saját márkás élelmiszer – idézi az ügyvezetőt a Bloomberg.
Az Aldi egyébként az akvizíción felül további 120 új áruházzal bővíti az idén amerikai hálózatát.
A cég a délkeleti régióban eddig 2,5 milliárd dollárt invesztált.
Az amerikai kiskereskedelmi piac konszolidációjának legújabb epizódja egy másik, jelenleg versenyjogi elbírálás alatt álló felvásárlási ügyletre is komoly befolyással lesz
– hívja fel a figyelmet Burt Flickinger, a Strategic Resource Group ügyvezető igazgatója. Az iparági szakértő szerint a Kroger szupermarketlánc által tavaly az Albertsonsra tett 24,6 milliárd dolláros felvásárlási ajánlat jóváhagyását megkönnyítheti az Aldi–Southeastern Grocers-ügylet, mivel ezzel a terjeszkedéssel a német kiskereskedelmi lánc regionális szereplőből országos lefedettségű szereplővé válhat, így a trösztellenes hatóság (FTC) úgy ítélheti meg, hogy a másik akvizíció engedélyezésével a versenyhelyzet nem sérül tolerálhatatlan mértékben.
Flickinger egyébként saját vágyait is megfogalmazta ezzel, hiszen a Kroger tanácsadójaként bábáskodik az Albertsons felvásárlásánál. A konszolidációt az e-kereskedelem előretörésével járó hatalmas költségek is hajtják, összefogva, a szinergiahatásokat kihasználva a kiskereskedelmi láncok rengeteget tudnak ezen spórolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.