Körülbelül másfél évig a Coca-Cola egy új, korlátozott kiadású üdítőitalon kísérletezett, a kiszivárgott információk alapján csupán annyit lehetett tudni, hogy az amerikai üdítőital-óriás egy futurisztikus recept kidolgozásán dolgozik. A CNN cikke szerint az új íz a Y3000 fantázianevet kapta, a megalkotásán pedig a Coca-Cola a mesterséges intelligenciát (MI) használta.
A piacvezető márkának fontos, hogy a vásárlókat – különösen a fiatal generációt – képes legyen hatásosan megszólítani, mivel az elmúlt években az egészségtudatos fogyasztók elzárkóztak a cukros italoktól, ami megnehezítette az üdítőital-iparnak a már jól bejáratott márkák értékesítését.
A Coca-Cola ezért már korábban is egyre extrémebb ötletekkel állt elő: a Creations nevű innovációs platformjával tervezett már új ízeket, például az álom ízesítésű kólát vagy a digitális ízű termékét.
A cégóriás az elmúlt időszakban arra fektetette az energiáit, hogy a cukormentes üdítőit népszerűsítse, illetve megtudja, milyen új termékekkel lehetne fogyasztásra ösztöni az embereket. A cég szóvivője szerint a mesterséges intelligencia segítségével egy új ízt fejlesztettek ki, illetve szintén az MI által generált csomagolást használtak a dobozositalnál.
Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy idén nyáron a Hell Energy az MI segítségével fejlesztette ki az új energiaitalát. A magyar márka a mesterséges intelligenciával három ízvariációt alkotott meg, ezt követően adatok és statisztika elemzése után választotta ki a cég, hogy melyik íz legyen a befutó. Így született meg a Tutti-frutti & Berry-blast.
A cég a termék bevezetésénél közölte:
ez az első alkalom a világon, hogy a mesterséges intelligencia ilyen komplex termékfejlesztési folyamatot hajtott végre az energiaital szektorban.
A Hell azt is elmondta, hogy azzal, hogy az MI az interneten fellelhető adathalmazt akár pár másodperc alatt képes leválogatni, elemezni, az 1-2 éves termékfejlesztési ciklust akár 1 hónapra rövidíti le. Az új energiaital Magyarországon kívül egyébként több mint 60 országban is megvásárolható.
A Coca-Cola Y3000 névre hallgató terméke az Egyesült Államokban és Kanadában zéró és cukros változatban is kapható lesz korlátozott ideig, és a tervek szerint annyiba kerülnek majd, mint a hagyományos kólák. Az amerikai cég számos limitált kiadású ízt adott ki eddig is, legutóbb az Ultimate nevű terméket, amit a népszerű valós idejű stratégiai játék, a League of Legends ihlette, de a Coca-Cola együttműködött zenészekkel is, hogy új limitált kiadású ízeket dobjon piacra.
A Hellnek és a Coca-Colának korábban volt már bírósági ügye is egymással: a „meginstáztuk”, a „bulika” vagy a „puszi” kifejezések mellett a „XOXO” (az angolban használt üdvözlés rövidítése) is felkerült a Coca-Cola dobozaira, ami miatt
perre ment a Hell, amit meg is nyert. Az ítélet szerint a négy karakter túlságosan hasonlított a Hell jegestea-márkájának, a XIXO-nak a védjegyéhez.
Azonban nem ez volt az első alkalom, hogy az energiaitalcég beleszállt a Coca-Colába: 2021-ben a PET-palackos csomagolásaikhoz kapcsolódó kampányukért bírálta az amerikai céget. A Hell akkor úgy fogalmazott, hogy mindaddig, amíg
a Coca Cola a saját vállalásainak hirdetésével van érdemben elfoglalva és nem a probléma valós megoldására koncentrál, addig csupán a helyzet drasztikus romlására lehet számítani.
A magyar cég szerint a Coca-Cola az újrahasznosítás fontosságáról kommunikált, miközben „éppen a Coca-Cola az, amely ennél sokkal többet, valódi és érdemi lépéseket tehetne ennek érdekében”. A Hell azt is szóvá tette, hogy a cég kampányában a magyar piac vonatkozásában előkerült ugyan, hogy 2020-ban 600 tonnával csökkentette a műanyag felhasználását. Ezt összevetve a megtermelt éves 3 millió tonna műanyag mennyiségével, csupán 0,02 százalékos csökkentést jelent – jelezte a Hell.
A Coca-Cola természetesen nem hagyta szó nélkül a Hell bírálattát és kijelentette, hogy nyíltan kommunikálnak a problémáról és a lehetséges megoldásokról. Hozzátették, hogy a Magyarországon gyártott és 19 országban forgalmazott üdítőitalok csomagolásához a cég 2020-tól éves szinten közel 170 tonnával kevesebb alumíniumot használ fel. A cég meglátása szerint mindez bizonyítja, hogy a fenntarthatóság kihívásainak valós megoldására koncentrálnak és keresik a párbeszéd és együttműködés minden lehetséges formáját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.