A magát konzervatív márkaként definiáló Dad’s Ultra Right Beer állítja, hogy mára felforgatta a sörpiacot az Egyesült Államokban, az új sörmárkát fogalmazó cég állítólag több államban ír alá megállapodásokat több ezer kiskereskedővel, bár, illetve étterem tulajdonosokkal. A Fox Business cikke szerint az áprilisban indult vállalat eleinte csak online értékesítette az úgynevezett „100 százalékban woke-mentesnek” nevezett sört, mára pedig Georgia és Arkansas állam egész területén lehet megvásárolni az egyértelműen jobboldali célközönséget megszólító sörmárkát.
„Először kigúnyoltak minket: azt mondták, sohasem fogunk sört készíteni, azt is mondták, hogy egyetlen egy sört sem fogunk tudni eladni és nem fogunk forgalmazókat sem találni.
Azt is mondták, hogy egyetlen egy üzlet polcára sem fogják kirakni a termékünket. Most pedig büszkén mondhatom, hogy mindezt néhány hónap alatt teljesítettük” – fogalmazott sajtóközleményében Seth Weathers vezérigazgató.
A Fox Business szerint a sör azonnali sikert aratott a fogyasztók körében: a friss márka meghaladta az 1 millió dolláros forgalmat, több mint 10 ezer vásárlót szerzett magának, illetve 20 ezer hatos kiszerelésű csomagot adtak el belőle az áprilisi megjelenés első két hetében. A vezérigazgató a vállalat sikerét annak tulajdonította, hogy a fogyasztók „a pénztárcájukkal harcolnak” a trendekkel szemben és a cég mindent megtesz annak érdekében, hogy „a vásárlók számára fontos ügyekért küzdjön”, például „a woke legyőzésére” fordítja a bevételeinek egy részét.
Az amerikai közvéleményt élesen megosztotta az egyik legismertebb tengerentúli sörmárka idei kampánya, ugyanis a Bud Light marketingesei azt találták ki, hogy a márka arca a transznemű influenszer, Dylan Mulvaney legyen.
Zúdultak a felháborodott kritikák az interneten, miközben a szakemberek szerint a vitatott reklámmal a Bud Light csupán nyitni akart a Z generáció irányába. A konzervatív nézeteiről is ismert zenész Kid Rock például úgy fejezte ki a nemtetszését, hogy
trumpista sapkában lőtt szét gépfegyverrel több karton Bud Light-os sörösdobozt
A Woke egy újkeletű baloldali identitáspolitikai kifejezés, amely szószerinti fordításban „éberségre” szólít fel mindenfajta diszkrimináció ellen. Főleg jobboldali kritikusai szerint az elképzelésből mára egy olyan ideológia lett, amely konstruált kisebbségekre hivatkozva írja felül a többségi társadalom normáit.
A jobboldali sörmárka felszólítja a fogyasztóit, hogy vásároljanak hatos kiszerelésű csomagolt söröket, mert szerintük ezzel a vásárlók azt az üzenetet küldik a „woke-vállalatoknak”, hogy egy olyan sört támogatnak, amely „segít helyreállítani az ország értékeit.”
Az ideológiai csatározások mindenesetre nem ejtettek jelentős sebet a Bud Light anyavállalatán: az AB InBev belga söróriás alapnyeresége 4,891 milliárd dollárra nőtt, viszont
az Egyesült Államokban leszerepelt, a bevétele és az alapnyeresége is zuhant a legnagyobb piacán.
A Bud Light a fogyasztók elvesztése, illetve a cég ellen indított bojkott miatt – a vállalat eladásai a nyár közepéig jelentősen csökkentek – új kampányvideóval, kedvezményekkel és ajándékokkal próbálta visszaszerezni a vásárlóit.
Egy friss elemzés szerint a Bud Light azon döntése, hogy legújabb hirdetésében a sportra helyezi a hangsúlyt, hozzájárulhat ahhoz, hogy javítson a márka megítélésén. A reklámot nemrég adták ki, hogy egybeessen a profi amerikaifutball-bajnokság (NFL) szezonjának kezdetével.
A reklám sportrajongókat ábrázol, akik Bud Lighttal készülnek a meccsekre. A Bud Light egyébként a sporthoz szorosan kapcsolódó márka: az NFL hivatalos támogatója, és hivatalos partnere többi között az amerikai jégkorongnak, illetve boksznak is. Még májusban az AB InBev vezérigazgatója, Michel Doukeris a sportra összpontosítást jelölte meg stratégiájaként a márkának, hogy újra szorosabb kapcsolatba lépjenek a fogyasztókkal. A bojkott és a zuhanás ellenére a márka még mindig az Egyesült Államok egyik legkelendőbb söre, azonban ha a trend tovább folytatódik, hamarosan több riválisa is megelőzheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.