Eredményesen zárult az Ikarus Járműtechnika Kft. és az Óbudai Egyetem közös, több mint másfél milliárd forintból megvalósult projektje, amelynek célja egy önálló értékesítésre is alkalmas elektromos meghajtású autóbuszalváz-család létrehozása volt – közölte a járműgyártó vasárnap az MTI-vel.
A Széchenyi 2020 program részeként, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében létrejött projekt összköltsége 1,6 milliárd forint volt, amelyből a vissza nem térítendő európai uniós támogatás összege 840 millió forint. Olyan alvázat akart kifejleszteni az Ikarus és az Óbudai Egyetem konzorciuma, amely nemzetközileg is versenyképes, önjáró és intelligens szervizképességgel rendelkezik.
A tájékoztatás szerint a fejlesztési folyamat során elkészült az alvázcsalád főterve, majd az elsőre építve, elkészült a csökkentett tengelytávú, több hosszméretet fogadó alváz főterve, valamint kidolgozták mindkét változat konstrukciós dokumentációját.
A kidolgozott konstrukció alapján legyártottak egy normál és egy csökkentett tengelytávú alvázprototípust, valamint a 12 méteres komplett járműalvázat a felépítménnyel.
Az alvázprototípus felhasználásával készre gyártott autóbusz forgalomba helyezéséhez sor került a minősítő vizsgálatokra, majd a jármű telemetriás rendszerrel, és a veszélyeztetett utasok biztonságát fokozó elemekkel lett ellátva. A projekt keretében kifejlesztett autóbuszok a legújabb technológiai megoldásokat alkalmazzák, beleértve az emissziómentes elektromos meghajtást és az intelligens szervizképességet.
A sikeres lezárás lehetővé teszi az Ikarus számára, hogy piacképes elektromos autóbuszokat kínáljon, amelyek hozzájárulnak a fenntartható közlekedés előmozdításához Magyarországon és az európai piacon – összegezték a 2020-ban indult projekt eredményeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.