A német Puma sportszergyártó kedden bejelentette, hogy megszünteti az izraeli labdarúgó-válogatott szponzorálását, s bár a lépés a zsidó állam és a Hamász közti konfliktus kirobbanását követi, a vállalat szerint az ügyben már tavaly döntöttek – írta a Reuters.
A világ harmadik legnagyobb sportruházati vállalata jövő évtől nem szállít többé felszerelést a nemzeti csapatnak, miután úgy döntött, hogy nem hosszabbítja meg az Izraeli Labdarúgó-szövetséggel (IFA) kötött szerződését.
A 2018-ban aláírt partnerség már korábban is bojkottkampányt váltott ki, amikor az aktivisták azzal vádolták a Pumát, hogy támogatja a ciszjordániai izraeli településeket – amelyeket a nemzetközi közösség nagy része illegálisnak tart –, mivel az IFA-nak ilyen településeken székhellyel rendelkező klubok is tagjai. A Puma akkor visszautasította a vádakat, mondván, hogy csak a válogatottat szponzorálja, a klubszintű tevékenységeket nem.
A Puma most is kitart amellett, hogy a döntés kizárólag pénzügyi okokból született, amely a gyártó új sportmarketing-stratégiájának a része.
Az elmúlt hetekben azonban a márka néhány nyugati városban található üzlete tüntetések célpontjává vált, belerángatva a multinacionális vállalatot a közelmúlt egyik legpolarizálóbb nemzetközi konfliktusába.
Izrael mellett a Puma a tervek szerint a szerb válogatott szponzorálását is meg fogja szüntetni.
Az 1970-es mexikói világbajnokságtól eltekintve, ahol egy gólt szerezve a csoportkörben esett ki, Izrael labdarúgó-válogatottja még egyetlen jelentős nemzetközi tornára sem kvalifikálta magát.
A csapat a FIFA nemzeti válogatottakat rangsoroló listáján 200 ország közül a 75. helyen áll, Észak-Írország, a Zöld-foki Köztársaság és Omán mögött. Az ország 9,7 millió lakosát tekintve Izrael felszereléseladási piaca, amely a nemzeti labdarúgó-szövetségekkel kötött szponzori szerződések fő mozgatórugója, szintén korlátozott.
Pestig hallatszott a Puma részvényeseinek megkönnyebbült sóhajaA Puma éves céljainak megerősítése mindenképpen bizalomnövelő. Ennek ellenére az utolsó negyedévben még sok munka vár az Adidas versenytársára, ha el akarja érni a 2023-as célsáv közepét. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.