A korszak technikai újításaként, kísérleti jelleggel vezették be a trolibuszt, de a városvezetők már akkor felismerték a benne rejlő lehetőségeket. A piros trolik amellett, hogy a budapesti közlekedési rendszer részét képezik, a főváros arculatához is szervesen hozzátartoznak – írta közleményében a BKV. A főváros első trolibuszviszonylata 90 évvel ezelőtt, 1933. december 16-án indult el az óbudai Bécsi út–Óbudai temető útvonalon. A II. világháborúban a felsővezeték-rendszer megsemmisült, a járművek megsérültek, a világháború után pedig a troliközlekedés Budáról Pestre került.
Napjaink belvárosi hálózata az 1950-es évek végére alakult ki, a zuglói hálózat pedig a 80-as évek elejére. A fővárosban a betétjáratokkal együtt jelenleg 15 vonalon közlekednek trolibuszok. Az önjárásra képes Solaris-Skoda Trollino járművek megjelenésével a közelmúltban lehetőség nyílt vonalhosszabbításokra.
Elektromos buszok érkeznek BudapestreA járművek a tervek szerint 2025-ig állnak majd forgalomba. |
A 90. évfordulón az egykori Óbudai remíznél, a jelenlegi Bécsi út/Vörösvári úti villamos-végállomáson tartott megemlékezést a BKV. A résztvevők megkoszorúzták az első trolibuszjárat emléktábláját, majd emlékmenet indult az egykori óbudai trolibusz vonalán, a Bécsi úti végállomás és az óbudai autóbuszgarázs között. A rendezvényen Szedlmajer László, a BKV autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese elmondta:
A BKV az elmúlt években is folyamatosan fejlesztette a trolihálózatát, részben megújult a felsővezeték-hálózat, és jelenleg is zajlik a villanyváltók cseréje.
A társaság trolibuszainak 70 százaléka képes önjáró üzemmódra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.