A Procter & Gamble kiábrándító számot közölt kedden a részvényesekkel az ázsiai piacról. A csúcskategóriás SK-II bőrápoló termékének eladásai 34 százalékkal zuhantak az elmúlt negyedévben a kínai régióban. Az óriási esést két fő tényező magyarázza.
Egyrészt a kínai gazdaság és így a társadalom is számos pénzügyi problémával küzd, ami miatt részben az emberek már nem utaznak és nem vásárolnak akkora mennyiségben, mint néhány éve. Mivel a japán SK-II, amely egyben a világ egyik legdrágább prémiumkategóriás termékeinek márkája is, nagyban a kínai vásárlókra építi üzletét, megérezte a kereslet csökkenését.
Az sem tett jót az értékesítéseknek, hogy Japán augusztus óta folyamatosan engedi a fukusimai atomerőmű radioaktív használt vizét a Csendes-óceánba. A kínai állam és társadalom számos fórumon próbálta megakadályozni, ám mivel nem sikerült, bejelentették a japán termékek bojkottját.
Kína immár nemcsak leállította a környékről halászott tenger gyümölcseinek importját, de az emberek inkább elkerülik a japán árucikkeket, így a P&G csúcstermékeit is, mert attól tartanak, hogy sugárszennyezettek.
A vállalat második pénzügyi negyedéves eredményváró konferenciáján Jon Moeller vezérigazgató ezek mellett arról is szót ejtett, hogy a Japán és Kína közötti feszültségek fokozódása sem tett jót az ázsiai bevételeknek. Ám a vezető felhívta a figyelmet arra is, hogy
a Procter & Gamble teljes szépségápolási ágának értékesítése nem csökkent, összességében pedig növekedtek az eladásai.
Andre Schulten pénzügyi igazgató úgy látja, hogy a következő hónapokban megfordulhat a trend, és emelkedhet az értékesítési volumen – számolt be a CNBC.
Az óriásvállalat az első pénzügyi negyedévéről korábban meglepően pozitív számokat közölt, a profitja meghaladta a várakozásokat.
Radioaktív szennyeződés ért egy munkást a fukusimai atomerőműnélA fukusimai atomerőműnél 2011-ben történt atomkatasztrófa. Augusztusban kezdték meg az erőmű hűtővizének tengerbe engedését. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.