A fejlődő technológiának köszönhetően a McDonald’s ma már sokkal kevésbé hasonlít egy gyorsétteremre. Okostelefonos alkalmazás, emberi részvétel nélküli rendelés, digitális menü és generatív mesterséges intelligencia (MI) – ezek a megoldások mind olyan státuszba emelik az 1940-es években nyitott étteremláncot, hogy már inkább tekinthető egy sok milliárd dolláros, big tech vállalatnak.
Ugyanakkor a Meki egyelőre még nem tudja teljesen kiaknázni a technológiában rejlő potenciált. Pénteken rendszerkimaradások zavarták a cég üzleteit többek között Japánban, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban – írja a Reuters. A probléma kis túlzással a középkorba repítette vissza az éttermeket, mivel a legtöbb helyen vissza kellett állniuk a dolgozóknak a pultba, ahol csak készpénzzel lehetett fizenti. Volt olyan hely, amelyik inkább bezárt arra napra, mintsem ilyen feltételek mellett üzemeljen.
A McDonald’s ugyan nem hozta nyilvánosságra, hogy a hiba mennyire volt kierjedt, de az applikációval könnyen lehetett tesztelni a működést. A cégnek a texasi San Antonióban működő franchise-a például a kimaradások kezdete után 12 órával sem fogadott be rendeléseket. A legtöbb országban egészen szombatig kellett várni a rendszer helyreállására.
A McDonald’s szűkszavúan nyilatkozott a hiba okáról. A hivatalos közleményük szerint a leállást egy „konfiguráció megváltozása” okozta, amely egy külső partnerüknél következett be.
A befektetők aggódnak a túlzott modernizáció miatt. Egyes szakértők úgy vélik, hogy a McDonald’shoz hasonló nagy cégek túl sok kockázatot vállalnak azzal, hogy teljesen a technológiára koncentrálnak. A pénteki kimaradás rávilágított: a hagyományos értékesítés már elképzelhetetlen a rendkívül modern rendszerek nélkül. A működésbe beépített mesterséges intelligenciáról pedig sokan úgy gondolják, hogy nem feltétlenül eredményezi azt a működési hatásfokot, amit korábban nyújtani tudott a vállalat. Ezek az aggodalmak akár a Meki üzleti eredményeire is hatással lehetnek.
A szakértők ennek ellenére úgy látják, hogy a McDonald’s eltérne a hosszú távú stratégiától, és továbbra is a technológiára fog támaszkodni a jövőben is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.