Új, a kommunista időket idéző akcióval rukkolt elő Kínában a Tesla, amely lanyhuló eladásait különféle marketingfogásokkal igyekszik fellendíteni. Bejelentették, hogy aki a május 25-től június 30-ig tartó időszakban Teslát vásárol, az jó eséllyel pályázhat az exkluzív gyárlátogatásra, amelyre az amerikai elektromosautó-gyártó első Gigafactoryjában, a kaliforniai Fremontban kerül sor.
Egy fontos feltétel azonban van, a nyertesnek-nyerteseknek maguknak kell gondoskodniuk az amerikai turistavízum megszerzéséről, ha ez valamilyen okból nem sikerülne, akkor fuccs az álomutazásnak. Azt a cég nem jelezte a Weibo közösségi portálon közzétett kiírásban, hogy hány főre tervezi a gyárlátogatást, de vélhetően egy nagyobb csoportot látnak majd vendégül.
Az utazási költségeket és az ellátást a Tesla fedezi. Azért túl nagy sansz a nyerésre nem mutatkozik, ha azt vesszük alapul, hogy a Tesla márciusban Kínában 62 398 Model 3-ast és Model Y-t értékesített. Áprilisban a sanghaji Gigafactoryban gyártott Teslákból 62 167 fogyott, csakhogy ez az adat tartalmazza az exportot is, a pontos számokat később közli Elon Musk cége.
Az áprilisi adat mindenesetre 18 százalékos visszaesést mutat,
ennyivel kevesebb Tesla fogyott a Tesla sanghaji óriásgyárának ellátási területén, azaz
ahová a Model 3-asokat innen exportálják. Ennek fényében teljesen érthető, hogy a cég minden eszközt bevet, hogy a stabilizálja és növelje az értékesítését. Aki az amerikai útról lemarad, az is megkapja a 10 ezer kilométerre szóló ingyen töltési lehetőséget a Kínában telepített Supercharger hálózat közbeiktatásával.
Ezt az egységét a Tesla a 14 ezer fős idei leépítési hullámban egyébként nélkülözhetőnek minősítette, úgyhogy be is szántják az infrastruktúra fejlesztésért felelős egységet, és más megoldást keresnek a töltőhálózattal kapcsolatos teendők ellátására, de ennek a módszerét még nem közölték.
S még valami, ha elúszna a kaliforniai álom: aki tesztvezetésre jelentkezik bármelyik kínai Tesla szalonban június végéig, az kétnapos sanghaji Gigafactory látogatást nyerhet teljes ellátással. A nyerési esélyt itt sem közölték.
S ha a vásárlás mellett döntenének, akkor is kellemes válaszút elé állítja őket a Tesla: vagy előleg nélkül, vagy kamatmentes hitelre vihetik haza kiválasztott autójukat.
A Tesla maga is igazodik a kereslet alakulásához, a Reuters pénteken adta hírül, hogy a júniussal záruló negyedévben a Model Y sanghaji gyártását legalább 20 százalékkal veszik vissza, de ezt a cég nem kommentálta.
Ahogy azt a spekulációt sem, hogy a kapacitáscsökkentés áthúzódik-e a második fél évre, illetve érinti-e a Model 3 gyártását, amelynek a Xiaomi első autójának, a kategória-rivális SU7-es limuzinnak a sikere alaposan feladta a leckét. A Xiaomi az idén már 120 ezret gyártana első elektromos autójából, amelyet március 28-án mutatott be a nagyközönségnek.
A Tesla legnagyobb, évi 950 ezer jármű összeszerelésére alkalmas sanghaji gyára mellett a Berlin melletti Grünheidében és a texasi Austinban és a kaliforniai Fremontban is gyárt autót, onnan nem érkeztek hírek egy esetleges kapacitáscsökkentésről. Elon Musk ugyanakkor már az év elején közölte, hogy „jelentősen kevesebb” autó értékesítésével számolnak az idei üzleti évükben.
Tesla: ádáz csata jön a kínaiakkal a flottamegrendelésekértElon Musk cége felismerte, hogy a kínai konkurensek könnyedén rátenyerelhetnek a vállalati piacára, ami súlyos csapást jelentene számára. A Tesla európai értékesítésének felét a céges ügyfelek adják, de ők eddig korántsem voltak elégedettek az amerikaiak szolgáltatásaival és hozzáállásával. Most változhat a helyzet. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.