A brit multinacionális fogyasztási cikkeket gyártó Reckitt Benckiser kétmilliárd font értékben (930 milliárd forint) válik meg több világszerte népszerű márkájától. A tisztítószerek mellett a csecsemőtápszer üzletágát is felülvizsgálja a vállalat.
A Reckitt Benckiser olyan márkákat adhat el, mint a Cillit Bang és az Airwick – írta meg a Bloomberg. Az elmúlt időszak gyengélkedése után ezekkel a tranzakciókkal indulna el ismét a növekedés útján a cég. A vállalat fontolóra veszi az anyatej-helyettesítő egységének eladását is. Ezekkel a termékekkel jogi problémákba ütköztek az Egyesült Államokban, illetve egy alapanyag raktárukat megrongálta egy tornádó Mount Vernonban.
A kiárusítás hírek azt követően bukkant fel, hogy a Reckitt 1-3 százalékra csökkentette idei árbevétel-növekedési kilátásait a 2-4 százalékról.
A Reckitt vezérigazgatója elmondta, hogy most azon dolgoznak, hogy racionalizálják a portfóliójukat. Kris Licht hozzátette, hogy olyan erős márkáikra akarnak koncentrálni, mint a Strepsils, Mucinex, Gaviscon és Durex. A Harpic, Vanish, valamint a Dettol és a Lysol tisztítószer márkákat is megtartaná a vállalat.
A Reckitt részvényei 25 százalékot estek az elmúlt 12 hónapban.
Az utóbbi időben aktivista is célba vették a Reckitt-tet. Júniusban a Bluebell Capital Partners közölte, hogy tárgyalásokat folytat a vezetőséggel, és azt javasolta, hogy a Reckitt válassza le higiéniai egységét a csoport többi tagjától.
A Reckitt azt mondta, hogy 2027 végéig csökkenteni kívánja költségeit, részben a megosztott szolgáltatások, az automatizálás és a generatív mesterséges intelligencia fokozottabb használatán keresztül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.