A BYD-hez hasonlóan a Huawei valamit nagyon jól csinál: az okostelefonjairól és mobilkommunikációs berendezéseivel világhírt szerzett kínai óriásvállalat az autóiparban is letette a névjegyét. Az Amerikából pár éve nemzetbiztonsági okokra való hivatkozással gyakorlatilag kitiltott Huawei az új generációs autógyártásba szállt be nagy energiával, de úgy döntött, hogy megelégszik az intelligens technológiák fejlesztésével és szállításával, nem kíván saját néven elektromos autót gyártani és forgalmazni.
Ehelyett beszállító partnerként és csendestársként tekintélyes portfóliót hozott létre szakirányú tudással és gyártókapacitásokkal rendelkező kínai cégekkel. A Huawei a vegyesvállalati formát preferálta, így
márkát hívták közösen életre. E cégek modelljeihez a Huawei szolgáltatja az infoentertainment rendszereket, az internetes kapcsolatot és az önvezető funkciókat is magába foglaló intelligens vezetéstámogató rendszert (ADAS).
A cég portfóliójához most a globális piacvezető villanyautógyártó, BYD személyében egy igazi nagyágyú csatlakozott, igaz, egyelőre technológia transzferről állapodtak meg a felek. A bejelentés szerint a Huawei Qiankun néven futó ADAS rendszerét fogják beépíteni a BYD a luxuskategóriájú Fangchengbao terepjáróiba.
Elsőként a még az idén forgalomba kerülő Bao 8 SUV-t okosítják fel a Qiankunnal – ami nyilvánvaló beismerése annak, hogy a Huawei rendszere egyelőre jobban funkciónál, mint a sajátjuk.
Pedig a BYD vertikálisan integrált vállalatként hatalmas erőfeszítéseket tesz, hogy az utolsó szegecsig mindennek a gyártását a csoporton belülre hozza – ez az üzleti modell alapozta meg eddigi sikereit, nem függött a beszállítóktól.
A szoftverfejlesztésben azonban restanciája lehet, ezzel magyarázzák, hogy újabban hatalmas összeget fektetnek saját fejlett vezetéstámogató rendszerük fejlesztésére, csak erre a feladatra több ezer mérnököt vettek fel. A BYD luxus- és prémium kategóriás márkái, így
eddig külső beszállítók ADAS-rendszerét használták, utóbbiakhoz csatlakozott a Huawei. Hogy az együttműködése mennyire lesz tartós, abban megosztottak a szakértők, elképzelhető, hogy nem stratégiai, hanem alkalmi beszállítói kapcsolat létesült a két gigász között.
Az biztos, hogy a valamennyi járműkategóriában jelen lévő BYD a magas haszonkulccsal értékesíthető luxus kategória felé tolná el az eladásokat, itt ugyanis a Kínai Személygépkocsi-gyártói Szövetség (CPCA) adatai szerint lemaradásban van, és a saját gyártásán belül is csak 5 százalékot képvisel ez a kategória.
Maga a Huawei anyacégéről leválasztott és önálló életre kelt autóipari részlege, a Newcool is befektetési célponttá vált a kínai autógyártók körében: múlt kedden az Avatr Technology, a hétvégén pedig a Seres csoport vásárolta be magát 10-10 százalék erejéig a jelenleg 16,15 milliárd dollárra értékelt vállalatban. A Huawei célja, hogy az autóipari okosmegoldások terén piacvezető beszállítóvá váljon Kínában – és ha lehet, más régiókban is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.