Balogh Gábor Budapest III. kerületében, az óbudai főtéren működteti 5 éve feleségével saját éttermüket, a Hídfő Pubot. „Éttermünk a hangulatos Óbudai főtér szívében található. A nyitás óta arra törekszünk, hogy a régi Óbudai családi hangulatot hozzuk vissza a köztudatba. Ez igaz a berendezésre, a családias hangulatra és kiszolgálásra is. Éttermünk teljes mértékben családi vállalkozás, én magam egy személyben vagyok a szakács, az anyagbeszerző, míg a feleségem az üzletvezető. Megpróbálunk a lehető legkedvezőbb árakon dolgozni és személyes kontaktust kialakítani a vendégeinkkel.”- mesélte Balogh úr.
A tulajdonos abban látja sikerüket és mai napig tartó működésképességüket, hogy megpróbálnak minden igényt kielégíteni, ami a vendégek felől érkezik, és azon túl, hogy ételeiket megfizethető áron kínálják, magas minőséget nyújtanak. Étlapjukon megtalálhatóak a tradicionális magyar ételek, a modernebb fogások, és a házi készítésű saját pizza is.
A gazdasági világválságot azonban a Hídfő Pub is megsínylette. „Sajnos mi is a saját bőrünkön tapasztaltuk a válságot. A mai magyar átlagember ma már nem teheti meg, hogy rendszeresen étterembe járjon. Azok a családok, akik régen heti két alkalommal étkeztek nálunk, ma már csak jó esetben havonta egy alkalommal látogatnak el hozzánk. A déli és az esti időszakban is látható és érezhető, hogy sajnos kevesebb a vendégünk.” Ilyen körülmények hatására természetesen át kell nézni, hogy a vállalkozásban mivel lehetne spórolni. Balogh Gábor a saját átvilágításának köszönheti, hogy energiaszolgáltatót váltott. „Megtakarítási megfontolásból felbontottam az eddigi szerződésemet az energiaszolgáltatómnál és egy új, átláthatóbb és megbízhatóbb szerződést kötöttem az E.ON Energiaszolgáltató Kft-vel, melynek köszönhetően havi 10-12%-ot tudunk spórolni.”
A tulajdonos a sok kudarc ellenére tisztában van vele, hogy talpon maradni csak akkor tudnak, ha továbbra is befektetnek az étterembe. „Próbálunk folyamatosan kisebb felújításokat, bővítéseket eszközölni. A teraszunkat például mindig újítjuk bútorokkal, kiegészítőkkel. Új, kisebb költségű konyhai gépeket vásárolunk. Illetve különböző akciókkal próbálunk új vendégeket szerezni és megtartani a régieket. Bevezettük a „happy hourst”, így a nem ebéd és vacsoraidőszaknak számító órákban 30%-kal olcsóbban kínáljuk ételeinket. 6-7 fajta napi ajánlatunk van, hogy még változatosabb ételeket kínáljunk a vendégeinknek, és a kerületben lakó nyugdíjasoknak folyamatosan biztosítjuk a 10% kedvezményt fogyasztásukból.”
Mindezekkel együtt a válságnak és annak hatásainak még nincs vége, de tulajdonos optimistán áll a jövőhöz.
A rovatot az E.ON támogatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.