Az osztrák OMV-nek 200 töltőállomása van Magyarországon, és mindegyik működik – válaszolt a társaság, amelynél a VG a megromlott üzemanyagpiaci helyzet kapcsán érdeklődött. Az OMV közölte, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy általa üzemeltetett összes töltőállomás ellátása folyamatos legyen. Egyik egysége sem tervezi a bezárást. (Igaz, a közelmúltban médiamegkeresésre a vállalat elismerte, hogy néhány töltőállomásán hiány volt néhány termékből.)
Ugyanakkor minden hazai OMV töltőállomás mennyiségi korlátozás alá esik. A kisnyomású (hagyományos) kútoszlopokon egyszerre kiadható hatósági áras üzemanyagból alkalmanként maximum 50 liter.
„Jelenleg a 34 franchise töltőállomásunknál – ellentétben az OMV saját üzemeltetésű töltőállomásaival – helyenként eltérő, szigorúbb korlátozások is érvényben lehetnek” – tették hozzá.
Fontos továbbá, hogy az OMV magyarországi hálózatában értékesített üzemanyagok nagy részét a schwechati finomítóból szállítják, az üzemanyagimport pedig a hatósági ár bevezetése óta folyamatos. A nyári baleset után a javítás alatt álló schwechati finomító várhatóan szeptember-októberben kezd újra teljes kihasználtsággal működni.
Honlapján az OMV is közzétette a hatósági áras tankolással kapcsolatos tudnivalókat. Ilyen alapinformáció, hogy a hatályos kormányrendelet szerint az OMV Diesel és az OMV Super 95 üzemanyagokat hatósági áron csak a magyar rendszámmal ellátott, természetes személy által üzemeltetett járműbe, személytaxiba, illetve traktorba és a mezőgazdasági erőgépbe lehet tankolni. A hatósági áron alkalmanként kiadható, fenti, 50 literes korlát alól kivételek a társaság prémium termékei, ezek az OMV MaxxMotion Super 100Plus és az OMV MaxxMotion Diesel üzemanyag.
A fizetés előtt kell mutatni a gépjármű forgalmi engedélyét a társaság munkatársának. (Hasonló az eljárás több már hazai hálózatnál is.) A nem magyar rendszámú járművet töltő, illetve a nem természetes személy által üzemben tartott jármű az említett kivételekkel kizárólag piaci áron tankolható, ahogyan azok a járművek is, amelyek esetében a gépjármű honossága és az üzembentartó természetes személy jellege nem állapítható meg.
A hatóságilag szabályozott árú termékek esetében átmenetileg szünetel a SuperShop pontok kiadása.
„A jelenlegi szabályozásnak számítástechnikai rendszerünk csak úgy tud eleget tenni, ha a hatósági árat vásárlóinknak kedvezmény formájában biztosítjuk, azonban a rendszerünk nem teszi lehetővé több kedvezmény összevonását” – írja a társaság.
Edénybe, kannába, hordóba, IBC-be nem szolgálható ki hatósági áron üzemanyag! Az ilyen üzemanyagtöltésekre a járműbe történő tankolástól elkülönítve, annak kifizetése után, külön tranzakcióban van mód. Ha a gépjárműbe és a kannába töltött üzemanyagot a vevő egy tranzakció keretében fizeti ki, akkor az OMV-nek a teljes mennyiségre az aktuális piaci árat kell felszámítania.
Az OMV döntése értelmében, a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet szerinti segédmotoros kerékpárok hatósági áron jogosultak tankolni.
A 7,5 tonna feletti járművek (tehergépjárművek, kamionok, buszok) normál kútoszlopon nem tankolhatnak. Ha a töltőállomás személyzete nem tudja egyértelműen eldönteni a gépjármű kategóriáját, akkor elkérheti a jármű vezetőjétől, hogy mutassa meg a gépjármű forgalmi engedélyét. A 7,5 tonna feletti járművek (tehergépjárművek, kamionok, buszok) kizárólag a nagynyomású kútoszlopoknál tankolhatnak, ahol az üzemanyag értékesítése piaci áron történik.
A nyilvános adatok szerint az OMV Hungária Kft. tavaly jelentősen növelte a gazdasági mutatóit. Miközben a nettó árbevétele 26 százalékkal 562 milliárd forintra nőtt, az adózott eredménye a 2020-as több mint kétszeresére, 21,5 milliárd forintra emelkedett, igaz, ez árbevételarányosan csak 3,82 százalék. Hosszú lejáratú kötelezettsége nem volt 2021 végén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.