Van, aki ellenállhatatlannak tart egy márkás esőkabátba öltöztetett ebet, vagy egy dizájner logóval ellátott macskahordozót, mások ugyanakkor felesleges hóbortnak gondolják az állatok ilyesfajta kényeztetését. Egy dolog azonban tény: a kisállat-kiegészítők piaca jókora potenciált rejt magában, a pandémia miatt otthon töltött idő pedig tovább lendítette a forgalmat.
Egyre több luxusmárka lép be a kisállat-kiegészítők piacára: a viszonylag gyerekcipőben járó, de meglehetősen gyorsan fejlődő szektor számtalan lehetőségeket kínál ezeknek a cégeknek. Azok pedig ki is használják a lehetőséget,
így vásárolhatnak például kedvencüknek a tehetősebbek fekete márványból készült Yves Saint Laurent kutyatálat, minimalista stílusú Prada kutyaruhát, vagy barokk mintás bársonyból készült Versace állatfekhelyet.
Mielőtt azt gondolnánk, hogy ezt csak a kiváltságos kevesek engedik meg maguknak, érdemes megnézni a Ssense kanadai e-kereskedő cég számait:
2019 végén kezdtek el kisállat-felszereléseket is forgalmazni, és 2021-ben a cég értékesítésből származó bevétele máris 95 százalékot ugrott a 2020-as azonos időszaki adatokhoz képest
– idézi fel a wwd.com divatipari portál. A cikk a cég alelnökét idéz, aki szerint a robbanásszerű fejlődés javarészt a millenniumi generációnak köszönhető, és annak, hogy a koronavírus-járvány miatt jócskán megnőtt az otthon töltött idő, így az emberek több figyelmet – és pénzt – tudtak fordítani az állataikra.
A világ kisállat-felszerelés piaca az Euromonitor International előrejelzése szerint több mint 10 százalékkal bővülhet 2025-re – a 2020-as évet véve alapul –, és elérheti a 36,9 milliárd dollárt.
Ráadásul ebben az állateledel-szegmens nem is szerepel, jegyzi meg a cikk. Más becslések még ennél is feljebb srófolják a kilátásokat: az eMarketer piackutató cég szerint 2025-re a globális kisállatpiac mérete eléri a 270 milliárd dollárt – bár itt nem különítik el az állateledeleket –, ezen belül a luxus-kisállatpiac 27 milliárd dollárra tehető majd a kutatásaik szerint.
A cégek pedig aktívak: a Dsquared2, egy kanadai tervező ikerpáros, Dean and Dan Caten által alapított prémiummárka nemrégiben lépett be a kisállatpiacra. A milánói Poldo Dog Couture céggel együttműködve kutyaöltözeteket és pórázokat árulnak, az új kollekció megtervezését ugyanolyan gonddal végezték, mintha kétlábú klienseknek szánták volna. A tervek szerint még idén előállnak egy újabb kollekcióval. Az olasz Valentino pedig „kisállat influenszerekkel” dolgozott együtt tavaly kiadott kollekciójánál.
Brigitte Chartrand, a Ssense alelnöke szerint mind a kisállatokra szakosodott márkáknak, mind a luxusbrandeknek megvan a létjogosultsága ezen a piacon:
az előbbi főleg olyan gyakorlatias termékeket kínál, mint a pórázok, kutya- és macskaházak, az utóbbiak pedig, ahogy ő mondja, „lehetővé teszi a kisállat-tulajdonosoknak a saját személyiségük kifejezését”.
Elmondása szerint a vásárlóik 80 százaléka 18 és 34 év közöttiekből áll, akik egyre többet költenek az állatokra. A határ pedig a csillagos ég: a Versace például több mint ezer eurót kér a barokkmintás kutyaágyért, míg a Louis Vuitton monogramos kisállathordozója 2200 eurót kóstál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.