A hagyományos luxusmárkák közül számos több mint száz, van, amelyik csaknem kétszáz éves múltra tekinthet vissza. Többen meglehetősen szerény körülmények között kezdték a történetüket, és az innovációnak és a megújulásra való képességüknek köszönhető, hogy ma is a világ kedvelt, nagynevű márkái közé tartoznak.
A francia Hermès divatház története 1837-ben kezdődött, a Thierry Hermès által Párizsban alapított Hermès cég eredetileg hámokat és nyergeket gyártott. A cég ma is főként az ő örököseihez tartozik. Vásárlói közé tartozott Napóleon is, később Grace Kellyt és Jackie Kennedyt is az ügyfelei között tudhatta. Ma több mint 300 üzlete van 45 országban. Egy 2016-ban, a Baghunter nevű webshop megbízásából készült elemzés érdekes dologra világított rá. Az elemzés készítői háromféle befektetést hasonlítottak össze 35 éves időtávon, és arra jutottak, hogy a Hermès Birkin elnevezésű táskája az aranynál és bizonyos részvényeknél is jobb befektetésnek bizonyult.
Sose utánozz, mindig innoválj – ezt az idézetet Louis Cartier-nek tulajdonítják. A Cartier márka 175 éves fennállása bebizonyította az érvényességét. A Cartier ékszerek számos uralkodói fejet és kezet díszítettek az elmúlt évszázadban. Ma több mint 200 üzletük van világszerte.
Csaknem 170 éves a Louis Vuitton márka is. A névadó 1854-ben, Párizsban nyitotta első üzletét. A táskáival ismertté vált márka ma már ruházatot, cipőket, órákat, ékszereket, kiegészítőket készít, sőt könyveket is ad ki. A márka évtizedes népszerűségéhez az is hozzájárulhat, hogy hagyományos brandként mégis képes a megújulásra: a Z generáció számára például számítógépes játékot dobott piacra, a Louis the Game az alapító születésének 200. évfordulójára készült el.
Nem lenne teljes a lista a Chanel nélkül: a párizsi kifutókat évtizedekig uraló francia márkát 1910-ben alapította Gabrielle „Coco” Chanel. Innovációi közé tartozik a híres Chanel kosztüm, a „kis fekete” ruha – ami kötelező darab minden nő ruhatárában –, valamint a Chanel No.5 parfüm. Gabrielle Chanel varrónőként kezdte, de 23 évesen a színpad vonzotta, többek között sanzonokat is énekelt, a francia chanteuse (sanzonénekesnő) szó után kapta a Coco becenevet.
Tavaly az addig legnépszerűbbnek számító Guccit szorította le a dobogó első helyéről a Balenciaga. A spanyol tervező, Cristóbal Balenciaga által 1919-ben alapított márka a versenytársak tiszteletét is kivívta, Christian Dior szerint „a legnagyobb mester mindünk közül”. A Balenciaga-kreációk nemcsak a kifutókat, hanem a mozik képernyőjét is meghódították, számos klasszikus filmben tűntek fel a márka ruhái. Népszerűsége többek között abban is rejlik, hogy közös projekteken dolgozik számos más márkával, nemrég pedig a Fortnite számítógépes játék készítőivel fogott össze egy virtuális kollekció erejéig.
Az innovációra és megújulásra az egyik legjobb példa a már említett Gucci: az 1921-ben Firenzében Guccio Gucci által alapított divatcég az egyik első volt, amelyik a metaverzumban is kezdi megvetni a lábát. A tavaly bemutatott Gucci Vault a márka „kísérleti” online tere, s jóval több egy hagyományos webáruháznál. Saját leírásuk szerint egy időgép, egy archívum, egy könyvtár, egy laboratórium és egy közösségi találkozóhely elegye. A digitális tér a mai napig folyamatos fejlesztések színtere is egyben, többek között ez is biztosítja a több mint százéves múltra visszatekintő márka jövőjét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.