A 2018-as God of Wart generációja egyik legjobbjaként tartják számon. A megjelenésének évében a videójátékok Oscar-díjaként számontartott Game Awards gálán az év legjobb játékának járó díjat is átvehette. Az eredeti God of War trilógiát továbbgondoló alkotás játékmenetével, magávalragadó történetével és elképesztő látványvilágával nyerte el a kritikusok és a rajongók elismerését. 2022. november 9-én megjelent a játék folytatása Ragnarök alcímmel. A Sony azt várja, hogy friss produktuma megismételheti a 2018-as cím sikerét.
A God of War előző része a Sony egyik legfontosabb húzócíme lett a Playstation 4 játékkonzolon.
A 2018-as játékból több mint 23 millió darabot adtak el.
Ezzel a Playstation 4 legnagyobb példányszámban eladott játéka lett, amelyet az Uncharted 4: A Thief's End és a Marvel Spider-man követ a sorban.
A játék megjelenését akkora várakozás övezte, hogy egy budapesti szaküzlet előtt például már november 8-án éjfélhez közeledve hatalmas sor alakult ki, hogy a rajongók minél előbb hozzájuthassanak egy kópiához.
Tudta?Minden idők legnagyobb példányszámban értékesített videójátéka a Tetris. A játék 1984-ben jelent meg a szovjet Elektronika 60 stúdió gondozásában. A Tetris a megjelenése óta szinte minden létező platformon tiszteletét tette. Összesen több mint 520 millió példány kelt el belőle a megjelenése óta. |
A videójáték-ipar szerelmesei azt érzékelhetik, hogy 2022-ben nagyon kevés új, tripla A kategóriás alkotás került a boltok polcaira. Videójátékos blockbusterek között az idén a februárban debütált Elden Ringet, az augusztusi Saints Rowt és a Call of Duty: Modern Warfare 2-t lehet említeni.
Ezt a sort egészíti ki az év végén a God of War Ragnarök, amely az ünnepi időszakban szép számokat produkálhat.
Az idei évben a legkeresettebb szoftver az Elden Ring volt.
A Sony friss megjelenésének a teljes videójáték-piacon nehéz lesz versenyeznie a multiplatform címekkel, de a Sony házán belül valószínűleg a következő évek legmeghatározóbb játéka lesz. A kritikusok egybehangzó értékelései szerint mestermű született a játékkal.
Az értékesítési számok a kezdeti időszakban több mint valószínű, hogy el fognak maradni az első rész sikerétől. Ennek oka egyrészt, hogy a generációváltás nem ment zökkenőmentesen a Sonynak. A Playstation 5 konzolokból hatalmas a hiány, az áruk pedig rendkívül felszökött emiatt. A játékot viszont kiadták az előző generációs gépekre is, ez segítheti nagyobb mértékben az eladásokat. A God of War Ragnarök számait végeredményben az tornászhatja fel, ha az előző epizódhoz hasonlóan elérhetővé válik PC-n is. A Sony az elmúlt két évben stratégiát váltott, és elkezdte feladni a játékai exkluzivitását.
Több sikercímét, például a 2018-as God of Wart is megjelentette számítógépeken, ami sikeres döntésnek bizonyult az eladási számokat tekintve.
A Santa Monica Studio és a Sony Interactive Entertainment fejlesztőinek nem volt könnyű dolguk a God of War folytatásával. Az elvárások a 2018-as első rész után hatalmasok voltak, ráadásul egy teljesen új vasra kellett fejleszteni a játékot, miközben fontos volt, hogy az előző generációs gépek is elbírják a súlyát. A fejlesztési nehézségeket jól szemlélteti, hogy a megjelenés előtti hónapokban a kiadó közölte, hogy a tervezett trilógia helyett a második résszel lezárják Kratos és Atreus történetét (a God of War játékok főszereplői – a szerk.).
Több PlayStationt, magasabb nyereséget ígér a SonyA Sony felgyorsította a PlayStation konzolok gyártását, a karácsonyi szezonban biztosan nem lesz hiány a készülékekből, igaz, az évközi áremelések a recesszió közeledtével sok érdeklődőt megfontolásra késztethetnek. |
A kritikusok abban egyetértenek, hogy a God of War Ragnarök a történetet tekintve tökéletes folytatása az előző résznek. Az epikus sztorit jól viszi tovább és zárja le a játék. A dicsérő szavak mellett azonban néhány tesztelő negatívumként említette meg a cikkében, hogy játékmeneti szempontból kevés újdonságot hozott a Ragnarök. Az IGN újságírója cikkében emiatt 10-ből 6 pontra értékelte a játékot, ami miatt halálos fenyegetést is kapott a szerző – erről az ING Hungary írt.
A 2018-as God of War esetében szinte az egyetlen kritika az volt, hogy a játékot nem támogatták meg elég kisegítő beállítással.
Sokak szerint emiatt a látás- és hallássérült játékosok, vagy akik nem tudják hagyományos módon használni a kontrollert, kimaradtak az élményből
– erről a BBC írt. A Santa Monica Studios munkatársa, Mila Pavlin elmondta, hogy meghallották a rajongók hangját, és a God of War Ragnarökben igyekeztek javítani a kisegítő lehetőségeken. A fejlesztéshez ezen a téren a szintén Sonyhoz tartozó, The Last of Us: Part 2 játékból merítették ihletet, amelyet széles körben elismertek az akadálymentesítési beállításai miatt.
Ezen a trenden felbuzdulva a Ragnarök több mint hetven kisegítő funkciót kapott.
Természetesen az a cégeknek is érdeke, hogy minél több játékos hagyja a pénzét a kasszáknál.
Iparági előrejelzések szerint 2022-ben a játékpiac bőven alulmúlhatja a 2021-es évet.
Az Európában standardnak számító brit piacon tavaly 7 milliárd fontot termeltek a videójátékok.
A globális szinten tapasztalható megélhetési válság miatt a legjobb forgatókönyv is csak stagnálást prognosztizál az idei évre.
Az EU is vizsgálja az Activision Blizzard felvásárlásátAz Európai Bizottság előzetes vizsgálata szerint az akvizíció nagymértékben csökkentheti a versenyt a konzolos és a PC-s videójátékok piacán. |
A God of War Ragnarök a Playstation 5 következő időszakának húzócíme lehet, de sok kritikus szerint mégsem tekinthető még teljes értékű next-gen játéknak. Mivel
globálisan több mint 116 millió Playstation 4 játékkonzolt adtak el 2014 és 2022 között,
így a Sony kénytelen gondolni azokra az ügyfeleire, akik még az előző generációs géppel játszanak. Ez azért is fontos, mivel a PS5 konzolokat nehéz és drága beszerezni.
Ahhoz, hogy a God of War Ragnarök PS4 konzolon is elfusson, szükség volt bizonyos kompromisszumokra. A kritikusok szerint ezeket a kompromisszumokat jól oldották meg a fejlesztők, a játék kiválóan fut az előző generáción is. Az viszont probléma, hogy a PS4 konzolnak nagyon meg kell erőltetnie magát, hogy futtatni tudja a Ragnarököt, és ezt a játékosok hallani is fogják. Játék közben a konzol rendkívül hangosan üzemel. Simon Cardy, az IGN vezető szerkesztői producere szerint aki PS4-en zavaró búgás nélkül akarja élvezni a God of War Ragnarököt, annak ajánlott fülhallgatóval játszani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.