A háztartások médiafogyasztási szokásait és a vele járó kiadásokat vizsgálta meg legújabb kutatásában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amelynek eredménye szerint a magyar háztartások átlagosan 18 140 forintot költenek egy hónapban médiára.
Ebből a legnagyobb részt az internet teszi ki, azaz ez a legdrágább csatorna, amelyre a magyarok költenek, második helyen pedig a televíziós előfizetések állnak. Érdekesség, de a fogyasztásban viszont pont fordított a sorrend, azaz a tévét sokkal többet nézik a magyarok, mint az internetet. Az előbbit naponta átlagosan 295 percig, az utóbbit pedig 204 percig használják. Szintén erős még a rádió is, amelyre naponta átlagosan 152 percet szánnak a magyarok, viszont a nyomtatott sajtóra már alig pazarolnak időt, mindössze 17 percet fordítanak rá.
Ez utóbbi azért is meglepő, mert kifejezetten sokat költenek rá, a háztartások 60 százaléka fizet elő újságra vagy vásárol bizonyos gyakorisággal nyomtatott sajtóterméket. Az online hírportálok esetében pedig a háztartások 32 százaléka szokott egy-egy cikk elolvasásáért vagy előfizetésként az internetes tartalmakért fizetni.
A közlemény kiemeli, önmagában a percadatok nagyon magasak, hiszen – még akkor is, ha tekintettel vagyunk a lehetséges párhuzamos fogyasztásokra is – az átlagos egy főre vetített napi médiafogyasztás akár tíz órát is kitehet.
A magyarok előreszeretettel költenek filmes streamingcsatornákra is, az összes médiakiadás 12 százalékát teszik ki az ilyen előfizetések. Az előfizetési adatok szerint a háztartások 40 százaléka fizet rendszeresen valamilyen nagyobb – külföldi – szolgáltató filmes streamingszolgáltatásáért.
Az inflációs nyomás egyébként a médiaszektorra is hatással van. A háztartások átlagosan 5 százalékos díjemeléseket tudnának vállalni, ennél nagyobb mértékű áremelés már azzal a következménnyel járhat, hogy többen lemondanák valamelyik előfizetésüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.