Senki sem élhette túl a nepáli repülőgép-katasztrófát. Lezuhant egy belföldi utasszállító repülőgép vasárnap Nepál középső részén, fedélzetén 72 emberrel. A Yeti Airways nepáli légitársaság gépén a négytagú személyzet mellett 68 utas tartózkodott – közölte a légitársaság szóvivője, Szudarsan Bartaula.
A nepáli repülőgép utolsó pillanatait az egyik utas közvetítette a Facebook Live-on.
A felvételt állítólag egy Sonu Jaiswal nevű indiai férfi készítette, a videón az látszik, hogy az utasok mosolyogva utaznak, ahogy a gép házak felett repül. Az ATR 72-es típusú gép a fővárosból, Katmanduból tartott az onnan 200 kilométerre nyugatra található Pokharába, a légi irányítás nem sokkal a felszállás után vesztette el a kapcsolatot a pilótákkal. A katasztrófa Pokhara térségében történt. A szerencsétlenség előtti utolsó pillanatokat egy másik, földről készült videó is megörökítette.
Bár a Fekete Vonat formáció Papp László Budapest Sportarénában rendezett koncertjének gazdasági kudarcát a szervező a világjárvánnyal, a TAO-támogatások eltűnésével és a gazdasági válsággal indokolta, a Világgazdaság névvel és név nélkül nyilatkozó forrásai egyáltalán nem támasztották alá ezeket az érveket.
Az L. L. Junior, Beat és Fatima trió Aréna koncertjére jelentősen túlbecsülték a keresletet a szervezők. A húsz éve nem létező formáció fellépésére nagyjából tízezren mentek el, ebből háromezren tiszteletjeggyel. Iparági szereplők arról beszéltek a Világgazdaságnak, hogy az emberek ugyan a szórakozáson az elsők között spórolnak egy olyan gazdaságilag nehéz évben, mint a 2022-es, azonban így is van kereslet a magyar előadókra. Szakértők szerint hosszú azoknak a magyar előadóknak a listája, akik képesek megtölteni egy nagyobb koncerthelyszínt, és a Fekete Vonat kudarca egyszeri eset volt.
Nyolc-tíz olyan zenekart is felsorolhatnék, amelyek öt évvel ezelőtt még egyáltalán nem szerepeltek fesztiválon, vagy csak eldugott helyen, ma pedig telt ház előtt lépnek fel a Budapest Parkban, és a fesztiválokon is már-már headlinerek. Ilyen például Azahriah, Beton.Hofi, a Carson Coma vagy épp Dzsúdló
– mondta Lobenwein Norbert fesztiválszervező.
Februártól – egyelőre – nem a hagyományos cigaretta jövedéki adója változik, hanem a hevített dohánytermékeké, ám az Európai Bizottság már tárgyal az emelésről az előbbi esetében is, s néhány hónapon belül a cigaretta ára is jelentősen növekedhet.
Fischer Ádám, a Niveus Consulting Group együttműködő partnere elmondta, hogy a legfontosabb, hogy a jövedéki adót alapvetően az Európai Unió szabályozza. Ennek az az oka, hogy az úgynevezett közvetett, tehát a fogyasztóra áthárított adókat muszáj uniós szinten meghatározni, mert jelentős torzulást okozna az egységes belső piacon a közvetett adók eltérő szabályozása. A jövedéki adó és a dohányzás kapcsolatában az EU kettős minimummértéket határoz meg: legalább 90 eurónak kell lennie 1000 szálanként, és el kell érnie az eladási ár 60 százalékát (ez utóbbi alól mentesül az a tagállam, ahol a jövedéki adó eléri a 115 eurót 1000 szálanként).
A hevített dohánytermékek hamarosan bekerülnek a jövedéki adó hatálya alá, ami azt jelenti, hogy
februártól szálanként 35 forint jövedéki adót kell fizetni utánuk. Ez egy 20 szálas doboz esetében 700 forint.
Maga az unió által meghatározott jövedéki adó mértéke valószínűleg hamarosan emelkedni fog.
A hét közepén a benzin és a gázolaj ára is nagyot emelkedett. Mind a két üzemanyagtípus bruttó 10 forinttal lett drágább szerdától. Ez azt jelenti, hogy a
Ez kedvezőtlen fordulat, mivel korábban mind a két termék értéke csökkenni tudott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.