Ismét halálos balesetet okozott egy elektromos roller, ezúttal Németországban, egy kerékpáros vesztette életét, amikor áthajtott egy földön heverő e-rolleren. Március végén pedig Magyarországon, Nyúl településen halt meg egy férfi, amikor elesett az elektromos rollerrel. Világszerte emelkedik a halálos balesetek száma, amelyek ezekhez a járművekhez köthetők, és ez elsősorban amiatt van, mert a legtöbb helyen semmilyen korlátozás nincs a használatukra. Magyarországon a tervek szerint a KRESZ-t is módosítják majd.
Világszerte tavaly nyárig több mint 1400 halálos balesetben voltak résztvevők elektromos rollerek. Csak tavaly például az Egyesült Királyságban megháromszorozódott az e-rolleres balesetekben elhunytak száma, összesen 12-en vesztették életüket, de a súlyos sérülések száma is 228-ról 429-re ugrott egyetlen év alatt.
Az Egyesült Államokban 2017 és 2021 között a közlekedésfelügyelet adatai szerint legalább 119 haláleset köthető e-rollerekhez. Elsősorban fiatal, 10 és 29 év közötti férfiak használnak egyébként e-rollereket.
Franciaországban szintén jelentős és folyamatosan növekvő számú incidensről számoltak be a tavalyi hírek, illetve arról, hogy a francia orvostudományi intézet már veszélyes kategóriába sorolta az e-rollerezést, sürgetve például a sisakok kötelezővé tételét.
Ez utóbbi, illetve pontosabban a sisakok hiánya okozza ugyanis a legtöbb halálos balesetet, mert a rolleresek nagy sebességgel, védtelenül csapódnak az aszfaltba, jóval nagyobb sebességgel, mint például a biciklisek. Nem csoda, hogy Párizsban népszavazással tiltották be a bérelhető elektromos rollereket. Ám nem csak ezek okozzák a baleseteket, hiszen sokan vásárolnak is ilyen járműveket a nagyvárosokban, mert gyorsan és kényelmesen lehet velük közlekedni, igaz, veszélyesebben is.
Ahogy arról a Világgazdaság is nemrég beszámolt:
a magyarországi rollerekre vonatkozó KRESZ-módosítás szerint a legfeljebb 25 kilométer per órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak.
Mindez pedig azért került előtérbe, mert jelenleg nem határozható meg, és maguk a használói sem tudják pontosan, hogy hol közlekedhetnek rollerrel, és ez számos balesetveszélyes helyzetet teremt, nem beszélve arról, hogy halálos kimenetelű baleset is származott már belőle. Ezenkívül probléma a városokban, hogy a bérbe vehető rollereket szó szerint a legkülönbözőbb helyeken hagyják, főként a gyalogos közlekedést akadályozva. Emiatt történt a most hétvégi, németországi baleset is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.