Miközben színészek ezrei lépnek sztrájkba Hollywoodban a fizetésük és a mesterséges intelligencia körül kialakult vitában, a közönség a filmszínházakba özönlik, hogy még addig tudjanak moziba menni, amíg van mit nézni. Tom Cruise ikonikus szériája, a Mission: Impossible legújabb része ezen a hétvégén debütál a nagy vásznon, és a jegyeladásokat látva a Paramount Picture dörzsölheti a tenyerét.
Ethan Hunt és csapata a bemutató napján 15,5 millió dollárt termelt, ebből 7 milliót csak az Egyesült Államokban – írta meg a The Guardian. Az ezt megelőző, 2018-as hatodik rész ennél egymillió dollárral kevesebbel nyitott, így várhatóan a hetedik lehetetlen küldetés remek számokat produkál majd a vasárnapi zárásig.
Az előrejelzések szerint
a Mission: Impossible – Leszámolás első része a nyitó hétvégén 95 millió dollárt kalapozhat össze az Egyesült Államokban, illetve 160 millió dollárt világszinten.
Ha ez valóban összejön a filmnek, az azt jelenti, hogy egyetlen hét alatt sikerülne visszatermelnie azt a 290 millió dollárt, amelyet a stúdió a forgatásokra költött. Ez a bravúr a Disney-nek nem sikerült az idei évben, négy sikervárományos blockbustere is megbukott a pénztáraknál. Az M:I hetedik részével Tom Cruise megismételheti a tavalyi bravúrját, amikor a Top Gun: Maverick című filmjével 1,5 milliárd dolláros bevételt ért el.
Az új Mission: Impossible film nagyszabású marketingkampánnyal lett megtámogatva, amely arra összpontosított, hogy az alkotás látványos mutatványait a legjobb a nagy vásznon megnézni. Emellett az előzetes kritikák is elismerők voltak, így a siker garantált.
A pesszimistább hangok azonban arra figyelmeztetnek, hogy az első hétvége számaiból még nem szabad következtetéseket levonni.
Példának lehet felhozni a legújabb Indiana Jones.filmet, amely a két héttel ezelőtti premierhétvégéjén még világszinten 130 millió dollárt hozott össze, majd utána földbe állt, és 50 millió dollárral van elmaradva attól, hogy a készítési költségeit visszahozza.
Még ennél is rosszabb eredményt ért el a Pixar Elemi című animációs filmje, valamint a DC szuperhősfilmje, a Flash.
A Mission: Impossible – Leszámolásnak egy hete van, hogy teletömje a Paramount zsákját pénzzel, hiszen július 21-én (Magyarországon július 20-án) a Barbie-film és az Oppenheimer rúgja be a mozik ajtaját. A nyár két legvártabb filmje valószínűleg letarolja a filmvilágot, amit ha megtámogat a sztrájk miatti pánik, akkor akár rekordszámok is születhetnek a rózsaszín csodavilág vagy az atombomba megalkotójának filmjével.
Kánaán a mozirajongóknak: Tom Cruise és a Barbenheimer szórakoztat minket július második felébenAz idén korábban jön a karácsony a mozirajongók számára. A következő két hétben három kasszasikernek ígérkező film is debütál a vetítőtermekben, csak győzze a pénztárcánk a sok mozizást. A Mission: Impossible – Leszámolás – Első rész már ezen a héten műsorra kerül, de jövő héten lesz a nyár két legjobban várt premierje, az Oppenheimer és a Barbie. |
Tom Cruise-t arról kérdezték, hogy mérges-e, amiért a két sláger film elvonhatja a reflektorfényt az M:I elől. A színész elmondta, hogy erről szó sincs, és alig várja, hogy láthassa Greta Gerwig és Christopher Nolan új alkotásait. Hozzátette, hogy jövő hét péntekre már megvan a jegye az Oppenheimerre, illetve a szombati Barbie-filmre is megvette már a belépőjét.
Ez azt jelenti, hogy Cruise nem vállalja be a Barbenheimer-kihívást. Az USA-ban rengetegen vannak, akik a hatalmas hype miatt egy napon nézik meg a két filmet, és ezt Barbenheimer-mozizásnak nevezték el a közösségi médiában. Az Egyesült Államok legnagyobb mozihálózata, az AMC közölte, hogy az előfizetéses ügyfeleik közül már 20 ezren vásároltak ugyanarra a napra jegyet a Barbie-ra és az Oppenheimerre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.