BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
20230809 Budapest

Sziget Fesztivál bejárás

Fotó: Kallus György LUS Világgazdaság VG

Fesztiválinfláció: összehasonlítottuk a Sziget Aldi-árait egy belvárosi Aldi üzlet áraival

Idén is az Aldi üzemelteti a legnagyobb vegyesboltot a Szigeten. A kiskereskedelmi lánc híres arról, hogy kedvező árakkal várja a vásárlókat az egységeiben, most pedig az is kiderül, hogy a Sziget-lakók pénztárcája is megkönnyebbülhet-e a fesztivál ideje alatt.

Az Aldi kiskereskedelmi lánc üzemelteti a legnagyobb vegyesboltot az idei Szigeten. Aki nem szeretne a több ezer forintos készételek között válogatni, illetve kis időre félretenné az alkoholt, annak itt érdemes nézelődnie és beszereznie a napi utánpótlást. Megnéztük, hogy mekkora a különbség egy hagyományos Aldi és a Szigetes áruház között.

20230809 Budapest

Sziget Fesztivál bejárás

Fotó: Kallus György LUS Világgazdaság VG
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Az összehasonlításhoz a Tűzoltó utcában található Aldi árait vetettük össze a fesztiválon látottakkal. A felmérésben véletlenszerűen választott termékeket vizsgáltunk.

Az árak összevetésekor a legfeltűnőbb az volt, hogy az ételek esetében ugyanazokkal az árakkal találkoztunk a két üzletben. Sőt, a kígyóuborka darabja még olcsóbb is, ha a Szigeten veszi az ember.

 Tűzoltó utcaSziget fesztivál
Sajtos stangli279 Ft279 Ft
Gourmet Thai Curry chips759 Ft759 Ft
BBQ Marinált sertéstarja1 999 Ft1 999 Ft
BBQ Fűszeres grillkolbász1 699 Ft1 699 Ft
Almare Füstölt lazac1 329 Ft1 329 Ft
Banán489 Ft489 Ft
Idared alma549 Ft549 Ft
Kígyóuborka249 Ft219 Ft
Palermói paprika999 Ft899 Ft

A felsorolásból látszik, hogy ételt venni semmivel nem kerül többe a Szigeten, mint egy belvárosi áruházban. Az érdekességek azonban akkor következnek, ha az italválasztékot vizsgáljuk.

Holnap startol a Sziget: megnéztük, mi vár ránk az idei fesztiválon

Harminc év után is megnyitja kapuit a Sziget Fesztivál. 760 ezer négyzetméteren, napi 90 ezer ember bulizhat majd a legnagyobb világsztárok zenéire. Természetesen a Sziget nem csak koncertekről szól, a szervezők rengeteg különféle kulturális és sportprogrammal is várják a látogatókat. A Világgazdaság is részt vett a Sziget sajtókörútján, ahol a szervezők mutatták meg, hogy mire is lehet számítani az idei fesztiválon.

Az üdítőitalokat összehasonlítva sokszoros árakat láttunk a fesztiválon, azonban az összehasonlítás ezen a ponton kissé nehézkes. Ennek az az oka, hogy a hagyományos Aldi üzletekben nem azokat a termékeket lehet megvásárolni, mint a Sziget saját boltjában. Ez valószínűleg a szponzorok miatt alakult így, ám ez azt jelenti, hogy az összevetés nem ad teljesen pontos képet a két üzlet árairól. Ennek ellenére megnéztük a Tűzoltó utcában a Szigeten kapható üdítők helyettesítő termékeit, hogy hozzávetőlegesen éreztethessük az árak közötti különbséget.

Tűzoltó utcaSziget fesztivál
Jana 1,5 literes ízesített ásványvíz399 FtJana 0,5 literes ásványvíz 990 Ft
Fuzetea 1,5 literes jeges tea389 FtLipton 0,5 literes jeges tea1250 Ft
Hell 250 milliliteres energiaital299 FtRed Bull 250 milliliteres energiaital1590 Ft
Coca Cola 0,5 literes389 FtCoca Cola 0,5 literes1190 Ft
Tonic-ízű üdítőital 2 literes209 FtKinley Tonic 0,5 literes1190 Ft

Nem cseng ismerősen a Sziget idei legnagyobb fellépőinek a neve? Megnéztük, mekkora durranás az idei lineup

Néhány éve Ed Sheeran, Rihanna vagy Pink lépett fel a Sziget nagyszínpadán, idén pedig Florence and the Machine, az Imagine Dragons és a Momford & Sons a vezető lineup. Ezek a nevek nem csengenek ismerősen? Utánajártunk, mennyire nagy durranás az idei felhozatal a Sziget Fesztiválon.

Látható, hogy bár nem ugyanazokról a termékekről van szó a két bolt esetében, a helyettesítő termékeikkel összevetve tetemes az árkülönbség. 

Cikkünkre a publikálás után reagált az Aldi. Az üzletlánc a Világgazdasághoz eljuttatott levelében azt írta:

A Sziget Fesztiválon lévő ALDI pop-up üzletben kapható üdítők és sörök árát a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt. központilag határozza meg.

Ebből tehát kiderül, hogy az árkülönbség a budapesti Aldi és a Szigeten felállított pop-up üzlet között azért alakult ki, mivel a fesztivál területén az innivalók árát a Sziget határozza meg.

Az Aldi azt is megírta, hogy a pop-up üzletükben nagyjából 300 "food és non-food" termékből álló kínálattal várják a fesztiválozókat, illetve kiemelték az Aldi Grill zónát, ahol a boltban vásárolt termékeket szakácsok sütik készre a vendégeknek.

Bár a Szigeten az átlagosnál drágábban lehet innivalóhoz jutni, azt ki kell emelni, hogy a fesztiválozók számára van biztosítva ingyen ivóvíz a fesztivál terültén. A Szigeten több ponton is lehet találni ivóvízkutakat, ahol fel lehet tölteni a kulacsokat, és teljesen ingyen fel lehet frissülni. Így, bár a bolti és a standos üdítőárak magasak, aki ezen szeretne spórolni, annak van alternatív megoldás a fesztiválon.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.