A horrorfilmek rendre jól teljesítenek a mozipénztárakban, és mivel általában alacsony költségvetésből forognak, a stúdiók is szívesen invesztálnak ezekbe a biztosan megtérülő projektekbe.
A szeptember 8-i hétvégét így egy új horrorfilm nyerte:
az Apáca 2., amely frissen debütált a filmszínházakban, és az Egyesült Államokban 32,6 millió dollárt termelt, globálisan pedig összesen 85,3 milliót.
A film ezzel vissza is hozta a 38,5 millió dolláros költségvetését – írta meg a Variety.
Az Apáca 2. a sikeres nyitó hétvége ellenére sem tudta megismételni az elődje sikerét. A 2018-as Az apáca az USA-ban 53,8 millió dollárral indított, ezzel pedig a Warner Brothers Démonok között franchise-ának legjobb premierjét produkáló darab lett.
A horrorfilmeknek manapság már két szezonjuk is van: októberben jönnek a halloweenre időzített horrorok, illetve az elmúlt években a nyári horror műfaja is megszületett. A halloweeni dömping részeként érkezik majd a Szeánsz Velencében című horror-krimi, amelyet az Ahol a sötétség lakozik, valamint a Fűrész 10. epizódja követ. |
A huhogó apáca a múlt heti győztes A védelmező harmadik részét szorította le a csúcsról. A Denzel Washington fémjelezte trilógia záró darabjára 12 millió dollárt költöttek a hétvégén a nézők, ami 65 százalékos visszaesés az egy héttel korábbihoz képest. A Védelmező 3. világszinten már így is 107 millió dolláros bevétel fölött jár, vagyis átlépte a 70 milliós büdzsét, ám a Sony Pictures nem teljesen elégedett az eredményekkel. A hírek szerint kérdéses a sorozat jövője.
A dobogó harmadik fokára a Bazi nagy görög lagzi 3. állhatott fel – szintén friss premierről van szó. A Universal és a Focus Features 10 millió dollárt keresett vele az USA-ban a hétvégén. Látszólag igaz az a mondás, hogy a mozirajongók mindig vevők egy vígjátékra, pláne, ha az egy gyönyörű helyszínen játszódik. Az amerikai bevételekhez a globális számok már nem sokat adnak hozzá, világszinten ugyanis újabb 2,6 millió dollárt keresett a film, az összesen 12,6 millió dollár pedig elég karcsúnak tűnik.
Az idei év legnagyobb szenzációjának számító Barbie eközben az 5. helyre csúszott vissza a globális nézettségi listán.
A premierje óta ez volt az első hétvége, amikor Margot Robbie és Ryan Gossling nem fért fel a dobogóra. A film 2023 abszolút csúcstartója a jegybevételek tekintetében: jelenleg 1,4 milliárd dolláros bevételnél jár, és szinte biztosan nem körözi le már senki ebben az évben. Ez a Warner Bros. legnagyobb sikere is egyben, de számos más rekordot is felállított.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.