Kiderült, hogy melyek a legvonzóbb turista célpontok, miután az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) rangsorolta az országokat aszerint, hogy 2019-ben hányan látogatták azokat. Megjegyezzük, hogy azért vettük ennek az évnek a látogatottsági adatait, mert a Covid–19 világjárvány hatott a következő időszak utazási szokásaira, így turisztikai szempontból az utolsó tipikus év 2019. Cikkünkben számba vesszük a turisták számára legnépszerűbb tíz utazási célpontot.
A turisztikai szempontból legkedveltebb országok többsége Európában található. Ezek közös jellegzetességei a gazdag történelem, építészet és kultúra. Mivel utóbbi a világ számos szegletébe eljut – például a filmek vagy a gasztronómia révén –, felkelti többek kíváncsiságát arra, hogy személyesen is felkeressék a térséget. Az európaiakon kívül a vízparti államok is nagyon népszerűek, különösen azok, amelyek nyugodt légkört kínálnak gyönyörű strandokkal és kilátással.
Az országokat az adott évben fogadott látogatók száma alapján rangsorolta a UNWTO. A szervezet listája szerint a következő országokba érkezett a legtöbb utazó 2019-ben:
A leglátogatottabb ország 2019-ben Franciaország volt, ahová akkor 90 millióan látogattak. Ez korántsem meglepő, hiszen az állam több mint 30 éve a világ legnépszerűbb turisztikai célpontja. Az ország számtalan látnivalót kínál. Ilyen az Eiffel-torony, a világszínvonalú éttermek, a Musée du Louvre, a Versailles-i kastély, a Notre-Dame katedrális (még ha le is égett), a Côte d”Azur strandjai, az őskori barlangrajzok és a párizsi Disneyland.
Európa leglátogatottabb városa a franciák fővárosa, Párizs, amely a járvány előtti évben 38 millió turistát fogadott.
Az épített környezeten túl a táj is gyönyörű, a francia sajtkészítés és borászat pedig a gasztronómia ínyenceit csalogatja.
Spanyolország is bővelkedik turisztikai célpontokban. Itt található Antoni Gaudi Sagrada Familia katedrálisa és más művei Barcelonában, a Guggenheim Múzeum, az Alhambra és a Generalife kertek és Európa legnagyobb akváriuma.
Magyarország a 25. leglátogatottabb ország, 16,9 millió külföldi turista érkezésével.
A hazánkba látogató turisták úgy döntöttek, hogy Tokaj egy igazán nemes célt követ.
Az utazás és turizmus 2019-ben a világban 8,9 ezer milliárd dolláros üzletág volt, ami a koronavírus miatt 2020-ra a negyedére csökkent. Az Utazási és Turisztikai Világtanács jelentése szerint a világjárvány 2020-ban 4500 milliárd dollárjába került az iparágnak, valamint 62 millió álláshely megszűnését eredményezte. Az ENSZ Turisztikai Világszervezete pedig úgy becsüli, hogy az egymilliárddal kevesebb turista 1300 milliárd dollár bevételkiesést okozott, továbbá 100-120 millió munkahely megszűnését vagy veszélybe sodrását okozta – írja a World Population Review.
Bátran kijelenthető, hogy
a turizmus eddigi legrosszabb éve 2020 volt.
Kína különleges közigazgatási egységének, Makaónak a szerencsejáték-bevétele például 79,3 százalékkal csökkent, ami összességében a bruttó hazai termék 43,1 százalékos visszaesését eredményezte.
Szerencsére a jelek arra mutatnak, hogy az ágazat néhány év alatt helyreáll. Idén már voltak olyan országok, ahol a látogatók száma meghaladta a pandémia előttit. A hosszú bezártság után az európaiak és az amerikaiak utazási lázban égtek, amit tanúsít az amerikai légitársaságok továbbá az európai fapadosok forgalma. Egyes városok pedig idegenforgalmi adóval próbálják elriasztani a turisták túláradó tömegét.
A lendületből a magyarok is kiveszik a részüket, a legfrissebb adatok szerint hosszabban nyaralunk és többet is repülünk a korábbiaknál.
Téli utazások: már szeptember elején nagy volt a tolongás az egzotikus helyszínekértLegfeljebb tíz százalékkal drágulnak az őszi-téli külföldi utazások, de a további áremelkedés sem szegi kedvét az érdeklődőknek, egyelőre minden úttípusra és desztinációra jelentős kereslet mutatkozik. Újdonságokat is tartogat a tél, két utazási iroda is közvetlen heti charterjáratokkal kínálja Ománt, a karibi utazások feléért, harmadáért elérhető egzotikus térséget. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.