Új szokás terjed a világ nyugati felén: már nemcsak a nők ujjára húznak eljegyzési gyűrűt, hanem a párjukéra is. Chilében, Svédországban és Brazíliában már eddig is az volt a hagyomány, hogy az eljegyzéskor oda-vissza meggyűrűzi egymást a szerelmespár, s az egyenjogúság jegyében mindketten viselik a gyűrűt, amely egyébként jegygyűrűként is szolgál, azaz házasságkötéshez sem kell újakat venni.
Ez a megoldás kétségtelenül olcsóbb, mivel nem három gyűrűt kell venni, csak kettőt, és nem borulnak fel az arányok se. Egy ide, egy oda. Az ékszerészek kapva-kapnak az új módin, s külön kollekciókat terveznek a férfiak számára eljegyzésigyűrű-funkcióval.
Eddig ez nem volt divatban, s ha mégis beesett egy férfi ügyfél, az legfeljebb karikagyűrűt tudott vásárolni. De ez már a múlt
– mondta a BBC-nek Yagmur Telaferli, a New York-i Eternate ékszer-kereskedelmi cég márkakommunikációs vezetője. Cége januárban indította el saját ilyen termékcsaládját.
Velük párhuzamosan számos nagy, a globális piacot kiszolgáló márka – mint az LVMH luxusipari csoporthoz tartozó amerikai Tiffany & Co. és az etikus, ellenőrzött alapanyagokból dolgozó Brilliant Earth – a férfiakra összpontosító dizájnokat dolgozott ki, gyakran szélesebb mérettel és diszkrétebben elhelyezett gyémántokkal.
Persze az árban dívik az egyenlősdi: ezek a gyűrűk is ezer dollárnál kezdődnek, a határ pedig a csillagos ég. A 2021-ben a férfikollekciójával piacra lépő Tiffanynál biztosan, hiszen náluk a hat számjegy az alap, és dollárban számolnak.
A bizonytalan férfiak részéről azonban megfontolandó a pokoli drága eljegyzési gyűrű megvásárlása, mert számos bírósági ítélet is azt igazolja, hogy
a gyűrű ajándéknak tekinthető, nem jár vissza, hogyha a fuccsba megy a parti.
Tobias Kormind, a 77 Diamonds londoni székhelyű online gyémántkereskedő vállalat ügyvezető igazgatója szerint a férfi eljegyzési gyűrűk iránti kereslet hét évvel ezelőtt még a nullához közelített.
Ma viszont már minden harmincadik egyedi megrendelésük olyan férfiaktól érkezik, akik gyémántokkal vagy drágakövekkel kirakott gyűrűket keresnek – párban.
Erre még nem lehet üzletet alapozni, de a trend határozottan emelkedő, s ki tudja, milyen gyorsan fut fel
– teszi fel a költői kérdést Tobias Kormind.
Ékszerkereskedők szerint első ügyfeleik jellemzően meleg férfiak voltak, akik eljegyzési gyűrűket kerestek párjuknak. Ezt erősíti meg Joshua Sherman, a Grown Brilliance marketingigazgatója is, akinek a cége laboratóriumban növesztett gyémántokkal kirakott eljegyzési gyűrűket is a kínálatában tart.
A meleg párok körében az összetartozás és annak jelképe különösen fontos. Ahogy az egybekelésük minden pillanatát gondosan meg szokták tervezni, így erre is különös hangsúlyt fektetnek
– húzza alá. A tendencia azonban továbbgyűrűzött, s ennek, ahogy szokott, a celebritások, influencerek ágyaztak meg.
Olyan ismert férfiak villogtak a párjuktól kapott eljegyzési gyűrűvel, mint Ed Sheeran, Ryan Reynolds, Brooklyn Beckham vagy Michael Bublé. Sokan karikagyűrűt is viselnek mellette, miután hivatalosan is egybekeltek szívük választottjával. A férfiak körében egyébként ettől függetlenül is trendivé vált az ékszerviselés.
Az Eternate-nél 2021-ben a férfiékszerek az összes eladás 7,2 százalékát tették ki, arányuk mára a 15 százalékot közelíti, a Grown Brilliance-nál pedig a férfiékszer-vásárlások növekedési dinamikája a duplája, mint a nőké. Ezt a megállapítást az ékszer leendő viselője alapján tették, figyelmen kívül hagyva azt, hogy a számlát végül ki állta.
Sok ékszerész úgy véli, hogy az eljegyzési gyűrű „párosodásának” gyakorlata bekerül a köztudatba, és hagyománnyá válik, ennek lökést adhatnak és a fősodorba emelhetik a hírességek – igaz, nekik egy-két gyűrűvásárlás többnyire nem jelent komolyabb anyagi megterhelést. Az ékszeripar mindenesetre teljes mellszélességgel támogatja a férfiak meggyűrűzését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.