Andrew Buckley, egy „mokkás srác” nemrégiben mondott le kedvenc „szertartásáról”, a Starbucksos kávézásról, miután a cég legutóbbi áremelése miatt itala ára 6 dollár (2200 forint) fölé emelkedett – írta a BBC.
A középkorú idahói technológiai értékesítéssel foglalkozó férfi évtizedek óta hűséges vásárlója volt a kávézóláncnak, és mindennapi kávéját egy kis luxusnak tartotta, amely lehetővé tette számára, hogy a munkanapjai közben lazítson.
Az emelés volt az utolsó csepp a pohárban – mondja Buckley, aki miután süket fülekre talált az ügyfélszolgálatnál panaszaival, a közösségi oldalakhoz és a médiához fordult.
Ez a döntés csak egy porszemnek tűnik, ám ez az egyszerű vásárlói döntés a Starbucksban kialakuló nagyobb bajok jele volt, amely az inflációtól elfáradt vásárlók új ellenállását váltja ki.
De nem csak ez a probléma a cégnél: a szakszervezeti összefogással kapcsolatos harcok és a társaság elleni tiltakozások is súlyos károkat okoznak a cégnek. Utóbbi különösen nagy problémát jelent, hiszen az izraeli háború ellen tiltakozók bojkottálják a márkát.
A vállalat eladásai 1,8 százalékkal estek vissza 2024 elején globálisan éves szinten.
Az Egyesült Államokban – a cég messze legnagyobb és legfontosabb piacán – a legalább egy éve nyitva tartó üzletek eladásai 3 százalékkal estek vissza,
ami a világjárványon és a nagy recesszión kívüli évek legnagyobb visszaesése.
A korábbi rendszeres vásárló David White azt mondja, hogy az elmúlt hónapokban abbahagyta a Starbucksba járást. Volt olyan, hogy a kasszánál hagyta ott a rendelést, amikor megdöbbenve látta a számlán található végösszeget.
Azt mondja, hogy az áremelések miatti felháborodását a vállalat más döntései is tovább erősítették, beleértve a szakszervezeti tagságra törekvő munkavállalók elleni fellépést.
Túlságosan el vannak tele magukkal – mondja a 65 éves wisconsini férfi. Megpróbálják túlságosan megszorongatni, megsarcolni ügyfeleiket, alkalmazottaikat, és profitot termelni ezen keresztül.
Andrew Buckley számára a cégből való kilépés döntése az árakon múlott, de megjegyzi, hogy a céget körülvevő különféle zajok politikai kérdések különösen rossz ízt hagytak a szájában.
Ez egy kávézó. Kávét szolgálnak fel – mondta, hozzátéve, nem akarja látni őket a hírekben.
A Starbucks vezérigazgatója, Laxman Narasimhan a cég legfrissebb eredményeiről szóló konferenciahíváson azt mondta, hogy az eladások csalódást okoztak, részben az óvatosabb ügyfelekre hivatkozva, ugyanakkor elismerte, hogy a Gázai övezetben zajló események hatással volt az eladásokra, különösen a Közel-Keleten.
A vezető megvédte a márkát, és megígérte, hogy
hozza vissza az üzletet.
Rachel Ruggeri pénzügyi igazgató a héten azt mondta, hogy a vállalat az újjászületés jeleit mutatja. A cég nem kíván meghátrálni terjeszkedési terveitől, de figyelmeztette a befektetőket, hogy a kihívások nem fognak gyorsan eltűnni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.