Az új kollektív szerződésről folyó tárgyalások eredménytelensége miatt nyolcórás sztrájkot tartanak a Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. makói gyárában szombat reggel 6 órától.
Hajdú Roland, a Makói Gumiipari Szakszervezet (MGSZ) titkára azt közölte, hogy
a munkáltató tavaly nyáron mondta föl a 23 éves kollektív szerződést, mert elavultnak tartotta azt.
Az új megállapodásról – kisebb megszakításokkal – decemberig folytak a tárgyalások, de nem tudtak egyezségre jutni, ezért szerdán végső eszközként kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak.
A munkabeszüntetés utáni újabb egyeztetésen ugyan közeledett a szakszervezet és a munkáltató álláspontja, de nem sikerült megállapodni. A munkáltató néhány pontban hajlandó teljesíteni az érdekképviselet kéréseit, de ezek sajnos nem a dolgozók szempontjából legfontosabb területek – mondta Hajdú Roland. Hozzátette:
a szakszervezet átadta pontosított követeléseit, melyről hétfőn újabb egyeztetések lesznek.
A szakszervezet a fokozatosság elve alapján döntött a nyolcórás munkabeszüntetés meghirdetése mellett.
Amennyiben ez nem vezet eredményre, a következő lépésként 24 órás vagy határozatlan idejű sztrájk következhet
– tudatta az érdekképviseleti vezető.
Hajdú Roland hangsúlyozta, a sztrájk során a szakszervezetnek nem az célja, hogy minél nagyobb bérkiesést okozzon a dolgozóknak, hanem hogy nyomást gyakoroljon a munkáltatóra. Az üzemben már néhány dolgozó kiválása is egyes munkafolyamtok leállását eredményezte.
Eltérő számokat közölt a munkabeszüntetéssel kapcsolatban a szakszervezet, valamint a vállalat.
A Continental hivatalos közleményben jelezte, hogy a szerdára szervezett kétórás sztrájkon 120 fő, a szombati nyolcórás munkabeszüntetésen 98 fő vett részt az 1700 munkatársból.
Ezzel szemben a Makói Gumiipari Szakszervezet, valamint a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség arról adott tájékoztatást, hogy szombaton rendben lezajlott és délután 2 órakor befejeződött a sztrájk. Beszámolójuk szerint az akcióban a munkavállalók 85 százaléka, becslések szerint 300-nál több gumigyári munkás vett részt.
A Magyarországon nyolcezer munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói telephelye a csoport egyik legnagyobb és legmeghatározóbb tagja, ahol hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végzik.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. – a megelőző évhez képest csaknem 10 százalékkal csökkenő – nettó árbevétele 2019-ben meghaladta a 73 milliárd forintot, ennek több mint 95 százaléka exportból származott. A cég adózott eredménye 2018-ban 2,644 milliárd forint volt, a 2019-es évet pedig 3,294 milliárd forint veszteséggel zárta a vállalkozás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.