„A magyar kis- és közép vállalkozások (kkv-k) versenyképességéhez szükséges az erős nemzetközi kapcsolatrendszer” – hangsúlyozta Oláh Zsanett, az Enterprise Europe Network (EEN) magyarországi konzorciumának vezetője. Az EEN az Európai Bizottság által létrehozott hálózat, melynek hazánkban számos projektje közül az egyik legfontosabb a 2013-ban elindított követi program. Az újonnan megválasztott nyolc követ feladata a saját vállalkozásuk példáin, jó gyakorlatain keresztül megismertetni a magyar vállalkozókkal a hálózat szolgáltatásait, valamint ezek előnyeit.
Az Enterprise Europe Network több mint 60 országban 600 üzletfejlesztéssel foglalkozó szervezetet fog össze, közel 3000 szakértő közreműködésével. Az EU Bizottsági forrásoknak köszönhetően az EEN tanácsadói díjmentesen közreműködnek a kis- és középvállalkozások külpiacokra való felkészítésében, nemzetközi növekedésének elősegítésében, kapcsolatrendszerük bővítésében, valamint pályázati finanszírozásban és innovációs kérdésekben is. A hálózat tagjai között több évtizedes tapasztalattal rendelkező kereskedelmi és iparkamarák, technológiai központok, kutatóintézetek és regionális fejlesztési ügynökségek egyaránt megtalálhatók. Magyarországon 8 tagú konzorcium biztosítja az EEN országos lefedettségét a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezetésével.
Az Enterprise Europe Network magyarországi konzorciuma több projektje mellett 2013-ban elindította az úgynevezett követi programot, amelynek célja, hogy a külpiacon aktívan szerepet vállaló követek a sikertörténeteiken keresztül naprakész információkkal segítsék és inspirálják vállalkozó partnereiket. A kétévente megválasztott vezetők elismert vállalkozók, akik ismerik a nemzetközi hálózatot, emellett tisztában vannak a környezetüket és a helyi vállalkozókat érintő kihívásokkal is.
Az új követek megválasztását megelőzően Oláh Zsanett, az EEN magyarországi konzorciumának vezetője, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója beszédében hangsúlyozta, hogy az újonnan megválasztott képviselők igazi példaképek a magyar vállalkozók előtt. „Az EEN magyarországi konzorciuma az első ciklusban sikeresen működött. Az elmúlt időszak alatt az volt a célom, hogy ezt az utat tovább tudjuk folytatni.
Szakértőink és kiterjedt kapcsolatrendszerünk igénybe vételével folyamatosan felkutatjuk azokat a magyar vállalkozásokat, amelyek a külpiacokon is versenyképesek lehetnek” – mondta Oláh Zsanett. Továbbá hozzátette, a célországokban létrehozott helyi kereskedőházak segítségével felmérik az adott piac igényeit, illetve feltérképezik a magyar cégek szempontjából releváns üzleti lehetőségeket. „Kiemelt feladatunk az elmúlt években innovatív technológiákat létrehozó, kutatás-fejlesztési eredményeket elérő hazai vállalkozások külpiacra juttatása és ezáltal a magyar tudás exportjának támogatása” – emelte ki a Kereskedőház vezetője.
Oláh Zsanett azt is hangsúlyozta, hogy a hazai kis- és középvállalkozások kutatás-fejlesztéssel és innovációval tudnak versenyképesek maradni. Az EEN tanácsadói célpiacot javasolnak, támogatást nyújtanak a külpiacra lépési stratégia felépítésében, a hálózat adatbázisa és kapcsolati hálója segítségével felkutatják a potenciális üzleti partnereket, illetve üzletember találkozókat szerveznek – tette hozzá. Oláh Zsanett beszámolt arról is, hogy a Debrecenben, Győrben, Kaposváron rendezett üzletember találkozók után elindult egy hatékony szakmai egyeztetés és munka, mely tulajdonképpen esszenciája mindannak, amit az EEN és az MNKH képvisel. A hálózat sikerét jól példázza, hogy a mostani időszakban is több mint 10.000 ügyfélnek nyújt szolgáltatást” – emelte ki a vezérigazgató.
Idén a következő vállalkozásokat választották be a követi programba:
HBKIK, Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és PRIMOM Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Vállalkozásélénkítő Alapítvány közös követe: Dr. Sutka Sándor, tulajdonos, Pannon Guard Zrt.
A Pannon Guard Zrt. a kelet-magyarországi régió egyik legeredményesebben működő vagyonvédelmi szolgáltatója, melynek főbb tevékenységi körébe az objektumok őrzése, járőr szolgálat, valamint távfelügyeleti rendszerek telepítése tartozik.
MNKH Promóciós Kft. Közép-Magyarország:
Ilcsik Csaba, vezérigazgató, Waterscope
A Knot Kft. által 2016-ban alapított WaterScope International Zrt. a műszaki és mikrobiológiai fejlesztések során előállított mérő és működő online monitoring berendezésekkel és azok magas technológiai színvonalú hasznosításával foglalkozik.
MNKH Promóciós Kft. Észak-Magyarország:
Makkai István, ügyvezető igazgató, Chmara és Társa Bt.
Az 1998-ban alapított Chmara és Társa Bt. fő tevékenységi köre a fazekas korongozó gépek tervezése és gyártása, valamint közvetlen értékesítése. A gyártmányok jelentős része szabadalmi védelem alatt áll.
CSMKIK, Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Ződi-Sipos Mária, ügyvezető igazgató, CreatIT Solutions Kft.
Ződi-Sipos Mária cége eredetileg a kiterjesztett valósághoz kapcsolódó alkalmazások fejlesztésével, valamint webfejlesztéssel foglalkozott, de idővel további három mikrovállalkozás is kinőtt a családi vállalkozásból.
FMKIK, Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Belegrai Péter, ügyvezető igazgató, MOTE Kft.
A MOTE Kft. alumínium profilok és alkatrészek megmunkálásával, alumínium bútortermékek és kiegészítők gyártásával, LED világítástechnikával foglalkozik. Automata gépeik lehetőséget biztosítanak alumínium profilok és alkatrészek megmunkálására.
GYMSKIK, Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Hall Cecília, marketing és üzletfejlesztési vezető, KONsys Kft.
A 2004-ben alapított KONsys Kft. az energia és épületfelügyeleti rendszerek komplett kivitelezésével, az ipari automatizálással, valamint az adatgyűjtő és 0,4kV elosztó berendezések gyártásával foglalkozik.
PBKIK, Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara
Herbály István, ügyvezető igazgató, RG-Net Kft.
Az RG-Net Kft. innovatív fejlesztésekkel foglalkozik, amely során egyéni, speciális kérésre terveznek hardvereket, valamint szoftvereket, ezzel növelve partnereik hatékonyságát és versenyképességét.
ZMVA, Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány
Pakainé dr. Kováts Judit, marketing vezető, Effix Marketing Kft.
Az EFFIX-Marketing Kft. széles tevékenységi körben részint marketingkutatással, részint grafikai tervező-kivitelező tevékenységgel, weboldalfejlesztéssel, EU támogatásokból megvalósuló projektek kötelező kommunikációjával, illetve rendezvényszervezéssel foglalkozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.