A Schiller Autó Család több évtizedes fejlődése a használt autógumik kereskedelmétől a rendszerváltás után kezdődő Schiller Opel korszakon át a mai, luxusmárkát is forgalmazó multibrand cégcsoportig ível. Sokaknak a mai napig az Opel ugrik be a Schiller név hallatán, pedig ez csak egy a náluk kapható 7 autómárka közül. Ez persze nem véletlen, hiszen a cég története éveken át összefonódott a németországi autómárka értékesítésével.
A Schiller-sztori jóval előbb, 1980-ban indult, amikor az alapító, Schiller Péter autószerelő műhelyt akart nyitni Budapesten. A kiadható iparengedélyek számát azonban maximálták, így lett a szervizből gumis műhely. A műhely gyorsan népszerű lett a kuncsaftok körében. Ennek oka a vevőközpontú hozzáállás lehetett, amit Schiller Péter úgy fogalmazott meg, hogy „a hibás autójával hozzánk forduló ügyféllel ugyanolyan profizmussal kell foglalkozni, mintha egy családtagja került volna kórházba”.
A következő lépés már egy márkafüggetlen autószerviz megnyitása volt 1983-ban, amit 1989-ben az ország egyik első márkafüggetlen használtautó-kereskedésének elindítása követett.
A következő mérföldkő a Schiller-cégcsoport történetében, hogy az alapító megpályázta az Opelnél a márkakereskedői jogot. Ezt azonban nem volt egyszerű elnyerni, szigorú feltételeket kellett teljesíteni hozzá. Schiller Péter vállalkozása ennek ellenére is megfelelt az Opel magas szintű elvárásainak, így 1991-ben startolhatott a Schiller Opel.
Az értékesítés nagy fordulatszámon pörgött, amire ráerősített az Opel Szentgotthárdon létesített autógyára. A cégcsoportot jelenleg irányító Schiller Gábor, Schiller Péter fia úgy véli, ha a szentgotthárdi Astra F nem lett volna annyira népszerű modell, a Schiller Autó Család sem tartana itt. Mára ugyanis ők a harmadik legrégebbi hazai Opel-márkakereskedés, és ők adták el a legtöbb Opelt az országban.
A „Schiller Opel-korszak” kulcsszerepet játszott a jelenlegi multibrand cégcsoport megalapozásában, az ezredforduló környékén már felmerült a portfólióbővítés gondolata.
Így belevágtak további márkák forgalmazásába is. Elsőként 2002-ben a Skoda értékesítése indult meg a Skodák Palotája nevű szalonjukban (mára Skoda Schiller). Ezt hamarosan követte a Toyota, majd a Fiat, végül a Renault és a Dacia is.
Az újautó-értékesítés mellé gyorsan felnőtt a cégcsoporton belül a többi üzletág is. Létrejött a gyakran karambolos centrumként említett Schiller Karosszéria Centrum, valamint a Schiller Flotta és a Schiller Rent néven működő flottakezelő, illetve autóbérlési üzletág. De a 24 órás autómentő szolgáltatás, a haszonjárműbérlés és az 5 helyszínen működő márkaszerviz-hálózat éppen úgy része a cégcsoport tevékenységének, mint a vállalatoknak kínált Schiller Business+ komplex üzleti szolgáltatáscsomag.
„Minden ügyfelet úgy szolgálunk ki, mintha családtag lenne. De a Schiller Autó Család elnevezésben az is benne van, hogy nálunk az ügyfél, a munkatárs és az autó is családtagnak számít” – magyarázta Schiller Márk, Schiller Péter legidősebb unokája, a cégcsoport marketingvezetője.
A fejlődés továbbra is töretlen, olyannyira, hogy a cégcsoport több meglévő telephelyét és szervizét is kinőtte. Ezért nagy dobásra készülnek: jövő nyáron Újpesten, a Váci út 119. szám alatt, az egykori Hunyadi-laktanya és a mellette található területeken, összesen majdnem 90 ezer négyzetméteren megnyílik a cégcsoport új, központi telephelye. Ide költözik három márkakereskedés, az igazán nagy innováció azonban az a több mint ötvenállásos, 7 különböző márkát kiszolgáló, egyterű szervizkomplexum, amely a legnagyobb lesz Magyarországon.
Nemcsak méret, de az elérhető szolgáltatások tekintetében is egyedülálló az új szervizkomplexum. Teljes körű digitális ügyintézést kínálnak majd, amelyet a megnyitás meglepetésének tartogatnak, hogy pontosan mit tartalmaz. Az expressz szervizszolgáltatás révén pedig az ügyfelek a helyszínen megvárhatják a kisebb javítások, karbantartások elvégzését. Emellett továbbra is rendelkezésre áll a népszerű hozom-viszem szolgáltatás is. A szerviz egésze üzemi terület, így oda tilos a belépés, de minden márkaszervizegységnél lesz egy-egy állás, ahol a tulajdonos webkamerákon keresztül, egy tableten figyelheti a javítást az ügyfélváró kényelmében.
Felkerül az i-re a pont: a Lexus Pest autószalon megnyitása
A Schiller Autó Család évek óta forgalmazza a Toyota autóit. Az új telephelyen pedig a Toyota-csoport presztízsbrandje, a Lexus is megjelenik. A luxusmárka elvárásainak legalább olyan nehéz volt eleget tenni, mint évtizedekkel korábban az Opel esetében. Az pedig, hogy sikerült, hasonló mérföldkő a cégcsoport történetében. Azzal, hogy megnyitja a főváros második, Pest első Lexus-márkakereskedését, a Schiller-cégcsoport egy új szegmensben, a luxusautók piacán is megveti a lábát.
„A Lexus révén most jutottunk el oda, hogy az autók területén á-tól z-ig mindenkit ki tudunk szolgálni az igényének megfelelő gépjárművel, miközben az autókhoz kapcsolódó szolgáltatások terén is teljes a palettánk” – összegezte a lépés jelentőségét Schiller Gábor. A végeredmény pedig egy olyan észak-pesti autós központ, amely a főváros egész területét és az agglomerációt is kiszolgálja kapacitásával és szolgáltatásaival 2021 nyarától.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.