A Jungheinrich sajátos választ talált a kérdésre: a legjobb az AGV-k és az AMR-ek együttes használata, ez biztosítja a legnagyobb rugalmasságot. Természetesen nem csak elméleti válaszról van szó: a Jungheinrich a müncheni székhelyű, szoftvereket fejlesztő és AMR-eket gyártó arculus cég felvásárlásával tovább erősítette automatizációs kínálatát.
Az AGV-k (automated guided vehicles), az önvezető targoncák már régóta nem számítanak újdonságnak a raktárak világában. Az ismétlődő rakodási és szállítási feladatok ellátásához ma már nélkülözhetetlenek ezek a gépek.
Az AGV-k sokféle feladat ellátására alkalmasak. A Jungheinrich az automatizált gyalogkíséretű emelőkocsitól az automatizált magasraktári targoncáig sokféle automatizált targoncát kínál ügyfeleinek. Ezek közös jellemzője, hogy a falakon és az állványokon elhelyezett érzékelőket használva, lézervezérléssel mozognak a pályájukon. A munkavégzésre vonatkozó utasításokat a raktárirányítási rendszerből kapják, a fedélzeten csak a munka elvégzéséhez szükséges “intelligenciával” rendelkeznek.
Miközben a AGV-k többsége egy (többé-kevésbé) hagyományos felépítésű targoncát működtet, a AMR-k (autonóm mobil robotok) egy újfajta munkavégzést valósítanak meg. Ezekkel a mobil robotokkal megvalósítható minden raktár szinten történő szállítás. Különlegessége a rakomány alatti szállítás – ilyenkor az AMR a rakomány alá behajtva, azt megemelve akár 1 tonna terhet is képes megmozgatni-, illetve a G2P (áru az emberhez) szállítás.
Az autonóm mobil robotok egyaránt jól használhatók raklapok szállításában, komissiózásban, de végeztethetők velük vontatási feladatok is. A autonóm mobil robot rugalmas használatát tovább növeli, hogy felületére, az úgynevezett platformra az elvégzendő feladattól függően különféle modulok – polc, kosár, görgősor, robotkar – szerelhetők.
Az AGV-val szemben az autonóm mobil robot nem igényel kiépített pályát, külső vezérlést. Fejlett fedélzeti elektronikája van, ami eltárolja az adott üzem, raktár térképét. Ezek után már csak a feladatot, illetve a kiinduló- és a végpontot kell betáplálni, majd a gép automatikusan elvégzi azt. A munka közben többfajta érzékelővel figyeli környezetét. Ennek köszönhetően nemcsak a létesítményben képes önállóan navigálni, hanem az elé kerülő gépeket, embereket kikerülve képes újratervezni az útvonalát.
A Jungheinrich AGV/AMR választéka nem csak azt jelenti, hogy a raktárukat, üzemüket automatizáló cégek egy helyen választhatnak kétféle automatizálási megoldás közül. A Jungheinrich eddig is teljes automatizálási megoldásokat kínált ügyfeleinek és ez méginkább így lesz a jövőben. Egy automatizálási projekt megvalósítása során könnyen kiderülhet, hogy az önvezető targonca és a autonóm mobil robot kölcsönösen kiegészítik egymást.
Miközben az AGV- k kitűnően elvégzik a magas polcokon a ki- és betárazást, az AMR-ek rugalmasan és biztonságosan szállítják el egy másik pontra az árut. A kétféle robot közötti kommunikáció is könnyen megoldható az arculus IFOY 2021 díjjal kitüntetett gyártófüggetlen VDA 5050 interfésze segítségével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.