A 2022-es Black Friday egyre közelebb van, és már hallhattunk néhány olyan kiskereskedőtől, akik már most a nagy nap előtt különböző akciókkal kedveskednek a vásárlóiknak. Ez azt jelenti, hogy nem kell november 25-ig várnia az első nagyszerű ajánlatra, mivel az ünnepi vásárlási időszak hosszabb lesz, mint valaha. Olvasson tovább, hogy a legtöbbet hozhassa ki az eseményből a magas infláció és a megélhetési költségek szűkös időszakában is, és tényleg azt a terméket rendelje meg, amelyre valóban szüksége lesz.
A válság ellenére is úgy gondoljuk, hogy a kiskereskedőknek meg kell tenniük a plusz erőfeszítést azért, hogy motiváljanak bennünket költekezésre az év hagyományosan legforgalmasabb és legdöntőbb időszakában. A készletszintek magasak és a kedvezményeknek nagynak kell lenniük, hogy a leendő és meglévő vevőket reális vásárlásra ösztönözzék. Korábban tapasztalták, hogy a kiadások valójában 1,3%-kal csökkentek a Black Friday idején. Ezt azonban pótolta az a tény, hogy a fogyasztók novemberben 10,13 milliárd forintot (pl.: eMAG-on) költöttek el, ami jelentős növekedés az előző évhez képest.
Fő jóslatunk az, hogy az idei Black Friday-ajánlatok egyre hosszabb időszakra oszlanak el. Ennek már most is vannak nemzetközi jelei, mivel a Target október 6. és 8. között egy Deal Days rendezvényt tartott. Az Amazonnál exkluzív kiárusítás lesz kizárólag Prime-tagok számára. Sok korai akció lehet ezeken az eseményeken is. Hazai példa lehet, hogy a legtöbb webáruház a törzsvásárlóinak árengedményeket ad bizonyos napokon.
Ami biztos, hogy a Black Friday idén november 25-re esik. Azonban ehhez a dátumhoz később több nap is kapcsolódhat. A tavalyi kiárusításkor a kiskereskedők minden eddiginél korábban indították el Black Friday-ajánlataikat a szállítási késedelmek és az ellátási problémák miatt. Bár nem tudjuk biztosan, mi fog történni az idei kiárusításon, úgy gondoljuk, hogy a kiskereskedők korai Black Friday-ajánlatokat kínáló trendje megmarad.
Utazzunk vissza kicsit a múltba, hogy megtudjuk, miért nevezik fekete pénteknek: a Black Friday első ismert említése ehhez a vásárlási élményhez 1951 novemberében történt, amikor a Factory Management and Maintenance folyóirat arra használta az eseményt, hogy leírja azokat az embereket, akik a hálaadás napját követő napon betegen telefonáltak be, hogy extra munkaszüneti napot kaphassanak. Ennek alapján az amerikai rendőrség a „fekete péntek” és „fekete szombat” kifejezésekkel jellemezte a meglepő forgalmat, amely a karácsony előtti bevásárlási szezon elején történt. 1961-ben a helyi önkormányzat a vásárlási szezont „nagy péntekre” és „nagy szombatra” változtatta, de ez nem jött be. Az volt az elképzelés, hogy az ünnep előtti időszakhoz ne társítsanak negatív értelmezést, így a kiskereskedők „árengedményeket” adtak.
A tavalyi eladási esemény alapján megjósolhatjuk, mit hoz a 2022-es Black Friday.
Hazánkban minden magára adó online bolt folyamatosan ad valami pluszt, ha éppen nem árengedményt, akkor a szállítást állja, vagy a garanciát hosszabbíthatja meg.
Az emag.hu okostelefonokat, kávéfőzőket, téli gumikat, mosószereket vagy éppen pelenkát kínál 20-30 vagy akár 50%-os árengedménnyel. Mindezek mellett buzdítja a vásárlókat, hogy iratkozzanak fel a hírlevelére.
Az utóbbira mindig figyeljünk oda, és még vásárlás előtt érdeklődjünk felőle, nehogy a későbbiekben pluszköltségbe verjük magunkat.
Különösen elterjedtek a drága fogyasztói elektronikai cikkek, mint például a tévék vagy laptopok, ugyanakkor a háztartási eszközök, a baba-mama árucikkek szintén népszerűek lehetnek a Black Friday napján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.